امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403

پیام رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر به مناسبت گرامیداشت روز "وحدت حوزه و دانشگاه"

دکتر هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، در پیامی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روز "وحدت حوزه و دانشگاه" پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر متن این پیام به شرح زیر است:
"به نام خداوند لوح و قلم"
27آذر ماه سالروز عروج ملکوتی شهید بزرگوار آیت ا… دکترمفتح پایه گذار وحدت حوزه و دانشگاه است گرامی می داریم.شهید بزرگواری که امام عزیزمان در وصف ایشان فرمودند: “شهید مفتح، شهید حوزه و دانشگاه است.
 بی شک حوزه و دانشگاه به عنوان دو اهرم تفکر و قلب تپنده در جامعه اسلامی، نقش سرنوشت‌سازی در شکوفایی یا رکود جامعه به عهده دارند. هم‌گرایی و وحدت این دو قشر فرهیخته، دست‌مایه گران‌بهایی است که زیربنای همه دگرگونی‌های اساسی، به ویژه تحول فرهنگی را فراهم می‌سازد از این رو وحدت حوزه و دانشگاه، امری ضروری است و دو قشر روحانیت و دانشگاهی با بصیرت و هم‌اندیشی می‌توانند منشاء حرکت‌های مهم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه باشند. چه بسا رهبر معظم انقلاب فرمودند: «وحدت حوزه و دانشگاه گمشده‌ای است که باید آن را بیابیم تا مجموعه نظام آموزشی و علمی ـ فرهنگی کشور به عنوان پیکر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرار گیرد.
از آنجا که متن جامعه و مردم نیز، هم به حوزه و هم به دانشگاه به عنوان قطب‌های علمی، معرفتی و فرهنگ ‌ساز اعتماد بالایی دارند؛امید است جامعه دانشگاهی در جهت نیل به اهداف عالی و مقدس علمی و پژوهشی و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه با همگرایی  و هم‌افزایی، در مسیر پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر نظام اسلامی گام بردارند.
به یقین ما امروز بیش از هر زمان دیگری، به وحدت بین دانشگاه و حوزه جهت پیمودن راه‌های دشوار برای رسیدن به قله‌های پیشرفت نیازمندیم و تمام تلاش مسئولان مرکز آموزش عالی کاشمر، توجه به توسعه فرهنگی و علمی به صورت توامان در سایه این وحدت است تا گام‌های جدی و متعهدانه‌ای در نتیجه تعامل مستمر اندیشمندان و متخصصان حوزه و دانشگاه برداشته شود.
هادی معماریان
 رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر
آذر ماه 99