امروز چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

پیام رئیس دانشگاه دولتی کاشمر به مناسبت گرامیداشت روز "بسیج اساتید"

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در پیامی ضمن بزرگداشت 31 خرداد سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و نامگذاری این روز به نام روز بسیج اساتید، پیامی صادر کرد.

متن پیام دکتر امین حسینی بدین شرح است: 31خردادماه یادآور شهادت دانشمندی وارسته،اسوه‌ علم و عمل،شخصیت دیندار و انقلابی شهید دکتر مصطفی چمران است که به پیشنهاد سازمان بسیج اساتید با موافقت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی سالروز شهادت این شهید دانش‌دوست، به‌عنوان روز «بسیج اساتید»نامگذاری شده است.

پس از پایان جنگ تحمیلی 8 ساله شجره طیبه بسیج که توانست در تمام صحنه‌های فرهنگی، سازندگی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، علمی و جهادی، کارایی خود را نشان دهد و با ایثار و شهادت افتخار آفرینی کند، ضرورت ایجاد سنگر تولید علم و دانش‌افزایی آمیخته به مکتب بسیجی و تأسی از فرهنگ عاشورایی احساس شد، بنابر این با شکل گیری بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این نهاد مقدس پناهگاه و ملجأ اساتید ارزشی و دغدغه‌مند شد و در طول حیاتش همواره تلاش کرد در راستای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، فرماندهی جنگ نرم و با تشکیل گروه های مختلف علمی شاگردانی در تراز شهید مصطفی چمران تربیت کند.

بنابراین نامگذاری سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به نام روز بسیج اساتید اقدامی ارزشمند و پرمفهوم است که رسالتی سنگین برای جامعه‌ی علمی کشور به همراه دارد. با گرامیداشت روز بسیج اساتید،امیدوارم به یمن این روز بزرگ که یادآور مجاهدت ها و افتخارآفرینی شهدای دانشمند این مرز و بوم است بتوانیم در سایه همیاری وهم افزایی بیشتر علاوه بر جبران کارهای بر زمین مانده و تربیت دانشجویان مومن و متعهد بستر و زمینه را برای گسترش فرهنگ ناب محمدی و دستیابی به موفقیت ها و فتح قله های علمی جهان فراهم کنیم. ان شاالله