امروز يكشنبه 9 ارديبهشت 1403

مراسم کاشت نهال در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد

کاشت نهال در دانشگاه به مناسبت روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی
مراسم روز درختکاری با همکاری شورای راهبری سبز دانشگاه، انجمن علمی مهندسی آب، انجمن علمی مهندسی محیط زیست و کانون هلال احمر دانشگاه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، دکتر گلدوی دبیر شورای راهبری سبز دانشگاه، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیان نمودند که روز درختکاری یک فرصت بزرگ برای مشارکت جهت کاشت و حفظ درختان در سراسر جهان است. این روز هر ساله به عنوان یک رویداد بین‌المللی جشن گرفته می‌شود و انرژی و انگیزه افراد را برای پرداختن به فعالیت‌های سبز تقویت می‌کند. کاشت درختان نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، بلکه در تولید اکسیژن، بازتولید خاک و کاهش کربن دی‌اکسید نیز نقش مهمی دارد. بنابراین، این روز یک فرصت است تا از محیط زیست و تنوع زیستی جهان حمایت کنیم و برای زیبایی و سلامتی زمین تلاش کنیم.

همچنین، هفته منابع طبیعی فرصتی استثنایی برای افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی تلقی می‌شود. این هفته فرصتی است که به تفکر و عمل در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پرداخته و راهکارهای بهینه¬ای برای مدیریت استفاده از منابع در هر منطقه شناسایی شود. هدف اصلی از این هفته، ترویج نگرش‌ها و عملکردهای پایدار و مسئولانه نسبت به منابع طبیعی است تا بتوانیم آینده بهتری برای خود و نسل‌های آینده فراهم کنیم.

روابط عمومی مرکز آموزش عالی کاشمر