امروز يكشنبه 9 ارديبهشت 1403

ضرورت اجرای مدیریت سبز در مدارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی، پیام صدقی در اولین جلسه راهبری مدیریت سبز در فضاهای آموزشی، بیان کرد: مدیریت مصرف انرژی و توسعه مدارس سبز یکی از مهم‌ترین اولویت‌‎های سازمان نوسازی مدارس است، بنابراین باید تلاش کنیم تا اهداف این اولویت در کشور محقق شود.

وی فرهنگ سازی و آموزش دانش‌آموزان و معلمان را یکی از راه‌های رسیدن به مدیریت سبز مدارس دانست و افزود: ما باید آموزش را از مدارس و سپس جامعه آغاز کنیم که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها جهت فرهنگ سازی توسعه مدارس سبز و مدیریت سبز موفق عمل کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با توجه به مصرف بی‌رویه انرژی در کشور، تصریح کرد: برای کاهش این روند ضروری است تمام ادارات کشور نیز مدیریت سبز را اجرا کنند که این مهم با رعایت نکاتی از جمله تفکیک زباله از مبدأ، استانداردسازی موتورخانه‌ها، استفاده از برچسب انرژی و ... اجرا می‌شود.

صدقی خاطرنشان کرذ: در مدارس نیز می‌توانیم برای استفاده بهینه انرژی از بایگانی الکترونیک، پرینترهای مرکزی، شیرآلات الکترونیک و ... استفاده کنیم که البته اجرای این امر نیازمند تخصیص اعتبار است.

شایان ذکر است، در جلسه راهبری مدیریت سبز در فضاهای آموزشی نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، محیط زیست، پالایش نفت، آب، برق، گاز و راه و شهرسازی حضور داشتند.