امروز يكشنبه 9 ارديبهشت 1403

اردوی علمی-پژوهشي بازدید دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوي(فاوا) برگزار شد

به همت مرکز رشد واحدهاي فناور ترشيز و انجمن علمی مهندسی و علوم کامپیوتر مرکز آموزش عالی کاشمر، اردوی علمی بازدید دانشجویان این مجموعه دانشگاهی از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوي(فاوا) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، این اردوی علمی که با حضور 40 نفراز دانشجویان و همکاران اجرايي این دانشگاه برگزار شد؛ بازديدکنندگان ضمن بازدید پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوي، از نزدیک با دستاوردها و ظرفیت‌های این مجموعه آشنا شدند. مدیر مرکز رشد واحدهاي فناور ترشیز درباره برگزاری این اردوی علمی-پژوهشي گفت: طی چند سال اخیر همواره سعی شده با برگزاری اردوهای علمی و فناورانه برای دانشجویان، امید به آینده و روحیه خودباوری در‌ بین دانشجویان تقویت شود.

وی گفت: درابتدای امسال نیز بازدید تیم های نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی از کارخانه نوآوری مشهد با عنایت به اینکه برگزاری اردوهای علمی می تواند در ایجاد شور و نشاط دربین دانشجویان مؤثر واقع شود؛ برگزار شد. عاقل اظهار داشت: در این اردو، دانشجویان ضمن بازدید از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوي(فاوا) با دستاوردها و ظرفیت های آن و مسائل واقعی حوزه فناوری آشنا شدند.

وی اضافه کرد: استوديوهاي توليد محتوا، آموزش هاي مهارت محور، استقرار هسته هاي مرتبط، فضای کار اشتراکی، منتورینگ تخصصی، خدمات سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی و تضمین خرید محصولات تولید شده توسط تیم‌ها و استارتاپ‌ها، از جمله ظرفيت هايي است که با مذاکرات انجام گرفته با مسئولين پارک فاواي خراسان رضوي، دانشجويان و اساتيد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي منطقه ترشيز مي توانند با معرفي مرکز نوآوري و مرکز رشد واحدهاي فناور ترشيز از آن بهره مند گردند.

گفتنی است؛ در حال حاضر مرکز توسعه واحدهای فناور دارای دو شعبه در استان‌های خراسان رضوی و سمنان می‌باشد.

دسته مطلب: