امروز شنبه 8 ارديبهشت 1403

هفته پژوهش 1402

سرپرست معاونت آموزشی ، پژوهشی و دانشجویی مرکزآموزش عالی کاشمر برنامه های هفته پژوهش سال 1402 مرکز را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر هادی دهقان، سرپرست معاونت آموزشی ، پژوهشی و دانشجویی مرکز آموزش عالی کاشمر ضمن تشریح برنامه های هفته پژوهش گفت:  پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است. بنابراین نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد. پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.

دکتر دهقان افزود: اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد. بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود. ازاین رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است. از این رو پژوهش و امور پژوهشی در مرکز آموزش عالی کاشمر  مورد توجه خاصی قرار دارد.

معاونت پژوهشی مرکز آموزش عالی کاشمر در خصوص وضعیت بودجه پژوهشی مرکز اعلام کرد : در سال جاری با پیگیری ها و حمایت رییس محترم مرکز در حوزه پژوهش، پژوهانه (گرنت) ویژه ای به مبلغ 4300 میلیون ریال در خصوص حمایت از طرح های پژوهشی اعضای هیات علمی اختصاص یافت و به حساب اعضای هیات علمی نیز واریز گردید.

ایشان از برگزاری تور ارتباط با صنعت دانشجویان در هفته پژوهش خبر داد و با توجه به هماهنگی های انجام شده مقرر شده است دانشجویان از شرکت کاشی زهره به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شهرستان بازدید نمایند. همچنین برای اولین بار در دانشگاه، دانشجویان برتر به عنوان بورس صنعت به شرکت کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر معرفی شدند. تجلیل از پژوهشگران برتر و تقدیر و تشکر از دانشجویان سرآمد پژوهشی دانشگاه برای اولین بار در مرکز آموزش عالی کاشمر انجام خواهد شد.

 وی در ادامه به اهم برنامه های اجرایی به مناسبت هفته پژوهش سال 1402 در مرکز آموزش عالی کاشمر اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی شامل: آشنایی با GPS ، آشنایی با شاخص های پیکر سنجی و شلامت جسمانی، آموزش حرفه ای مقاله نویسی، تمرینات فانکشنال، آشنایی و کار با نرم افزار گوگل ارث، کارگاه علمی آموزشی LATEX، ابر، انقلاب محاسباتی، کارگاه آموزشی یادگیری عمیق، اصول کوهپیمایی و کوه نوردی، آشنایی با کلیات و منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی، کارگاه آموزشی داده کاوی و کارگاه علمی آموزشی مقاله نویسی،

oral presentation: how to be a good influential speaker، سنجش از دور و GIS و کاربرد آن در مطالعات محیط زیست و منابع آب، تفاوت انگلیسی رسمی و غیر رسمی، آشنایی با مفهوم آب مجازی، مدیریت جامع حیوانات خانگی و ولگرد، اثرات تغییر اقلیم بر تنوع زیستی، روش های مدل سازی منابع آب زیر زمینی، سمینار های دانشجویی برگزیده، هوش مصنوعی، هوش مصنوعی و کاربردهای آن، آشنایی با بازار کار رشته های علوم و مهندسی آب و محیط زیست و آشنایی با CEO، برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، برگزاری رویداد توسعه صادرات صنایع خلاق با حضور مدیر مرکز توسعه تجارت فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خراسان با مشارکت ادارات صنعت و معدن، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، رونمایی از محصول ساخت یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد با عنوان "بورد آموزش رباتیک و هوش مصنوعی با قابلیت برنامه‌نویسی موبایل" و برگزاری مسابقات رباتیک از جمله برنامه هایی است که در هفته پژوهش امسال در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار می شود.