امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403

برگزاری کارگاه مهارت تفکرخلاق و تفکر نقادانه در مرکز آموزش عالی کاشمر

کارگاه مهارت تفکرخلاق و تفکر نقادانه در مرکز آموزش عالی کاشمراز سری کارگاه های مهارت های زندگی در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر دراین کارگاه آموزشی که به همت مرکز بهداشت، درمان و مشاوره مرکز آموزش عالی کاشمر در محل سالن همایش مسیح دانشوری برگزار شد؛دکتر مدرسی مقدم طی سخنانی با اشاره به اینکه تفکر نقاد یک مهارت در زندگی به شمار میرود؛ گفت: ما به به این مهارت در سراسر زندگی مان نیاز داریم.
وی با اشاره به ویژگی های تفکر نقاد اظهار داشت:تفکر نقاد با عیب جویی و نقد و انتقاد متفاوت است؛ بلکه مهارتی است برای اندیشیدن به شیوه ای شفاف و عاقلانه و ابزاری برای درست فکر کردن محسوب می شود.
وی افزود: تفکر نقادانه مجموعه ای از نگرشها و مهارتهای فکری است که برای ارزیابی و محک زدن ادعاها و استدلال ها با کار می آیند.
وی گفت : در دنیای امروز که وسایل ارتباطی باعث شده در کسری از ثانیه ما با حجم وسیعی از اطلاعات و پیامها مواجه باشیم تفکر خلاق به ما کمک می کند تا درباره عقلانی بودن و نبودن مسایل داوری کنیم.
وی با تاکید براین که گسترش میران تفکر نقادانه میان شهروندان ، ازمعیارهای توسعه یافتگی به شمار میرود؛ افزود: برای بهره مندی از این مهارت باید مدام توانایی های مان را افزایش دهیم.

دسته مطلب: