امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403

برگزاری اولین جلسه مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با هیئت رئیسه اتاق اصناف کاشمر

 اولین جلسه مدیریت مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با هیئت رئیسه اتاق اصناف کاشمر به منظور بررسی،مشکلات حوزه اصناف شهرستان و آمادگی جهت برگزاری "استارتاپ‌ویکند فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی" در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر ، در این جلسه مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز طی سخنانی به ارائه راهکارهای موثر فعالیت این مرکز در راستای ارتباط موثر با اصناف و صنعت پرداخت.
دکتر مجید عاقل با اشاره به اهمیت ارتباط جامعه صنوف با مرکز نوآوری گفت:
ما در تلاشیم این مرکز بتواند در سایه این ارتباط،  آموزش‌های کاربردی به صنوف  ارائه داده و در راستای توانمندسازی اصناف و افزایش مهارت‌هایی همچون مهارت‌های رایانه‌ای، حسابداری، حقوقی، اطلاع‌رسانی، ارتباط با مشتری، شیوه عقد قراردادها و انبارگردانی و آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در قالب عقد  تفاهم نامه ای با اتاق اصناف شهرستان اقدام نماید.

وی بر لزوم حمایت اصناف به  لحاظ مالی، فکری و تجربی از استارتاپ ها جهت ارائه نکات آموزشی لازم  به آنها برای عبور از چالش ها و تنگناهای اقتصادی اشاره کرد و افزود:
خوشبختانه با راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با تجهیز فضای استقرار آن و خدماتی همچون:"شبکه ای از مربی و منتورهای مجرب، دوره‌های آموزشی جامع جهت ارائه راهکارهای تسهیل‌گری، تحقیقات و ورود به بازار، رویدادهای متعدد و تخصصی، حمایت مالی، شبکه بزرگ متخصصین برای تیم سازی، خدمات مشاوره ای و حقوقی" آمادگی دارد از تیم هایی که ایده های نو در راه اندازی کسب و کارهای نوین دارند، حمایت نماید.  
دکتر عاقل  در این جلسه به بیان شرایط فعالیت در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز پرداخت و گفت: این مرکز زمینه حمایت از ایده های نو و قابل سرمایه گذاری را فراهم می کند.
وی با معرفی این مرکز به حاضرین، بر لزوم همکاری دانشگاهیان و صاحبان صنایع و بازار تاکید نمود و با اشاره به  این که مرکز شتابدهی ترشیز به احصای نیازهای جامعه پرداخته گفت: در حال حاضر لزوم برنامه ریزی درحوزه  فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی و خشکبار شهرستان و تلاش برای رفع معضلات اصناف مرتبط با کشاورزی  احساس می شود.
وی گفت: بسته بندی نادرست و عدم برنامه ریزی روی سوغات منطقه  باعث شده نتوانیم این محصولات را به گونه ای که گویای پتانسیل شهرستان باشد ارائه دهیم، لذا می طلبد با همکاری با اصناف مرتبط و سایر نهادها و سازمان‌های ذیربط بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم.
عاقل افزود : در این جلسه رئیس صنف خشکبار شهرستان  اعلام آمادگی کرد،صنف خشکبار برای انجام این مهم  مشارکت داشته باشند تا  بتوان با اجرای رویداد استارتاپی، زمینه اتصال بین جامعه دانشگاهیان و بدنه جامعه و صنعت فراهم شود و برنامه ریزی  مناسبی برای فرآوری محصولات کشاورزی صورت گیرد.
 وی گفت: در مرحله بعد  با استفاده از فضای مجازی و فراهم شدن زمینه بازاریابی و فروش، رونق تولید  رقم می خورد و زمینه اشتغال جوانان و دانش‌آموختگان دانشگاهی فراهم شده و از  این بستر کسب درآمد صورت می گیرد.
در این جلسه اعضای هیئت ریئسه اتاق اصناف کاشمر آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز اعلام کردند.

دسته مطلب: