امروز جمعه 31 فروردين 1403

مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان پایگاه شماره یک ارزیابی ساختار قامتی معرفی شد

مرکزتندرستی مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان پایگاه شماره یک ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان در منطقه معرفی شد.
مدیر مرکز تندرستی مرکز آموزش عالی کاشمر در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ازعقد تفاهم نامه  با تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان به منظور ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان در مرکز تندرستی خبر داد.
دکترعلی اصغر مازنی اظهار داشت: با توجه به امکانات و تجهیزات مناسب در مرکز تندرستی و حضورنیروهای متخصص، به دنبال ارتقای بهره‌وری از ظرفیتها و پتانسیل‌های آن هستیم.
وی افزود: در این مرکز، ارزیابی ناهنجاری‌های عضلانی- اسکلتی با استفاده از ابزارهای تخصصی بررسی ناهنجاری‌های قامتی، مانند: صفحه شطرنجی، پدیسکوپ دوربین دار (برای سنجش وضعیت کف پا)، اسکولیومتر (بررسی اسکولیوز) و ... انجام می گیرد. علاوه براین دستگاه‌های مرتبط با ارزیابی سلامتی و تندرستی برای بررسی شاخص‌های تندرستی افراد مانند: قدرت عضلانی، استقامت قلبی-عروقی، توان بی‌هوازی و ... دراین مرکز وجود دارد. 
 دکتر مازنی با اشاره به امکان ارزیابی ترکیب بدن با استفاده از دستگاه بادی آنالایزر در مرکز تندرستی گفت: از تحلیل نتایج حاصل از این دستگاه که در مراکز علمی و آموزشی منطقه ‌ی 9 بی نظیر است ، می توان میزان آب کل بدن، مواد معدنی، درصد بافت بدون چربی، عضلات، چربی زیرپوستی و احشایی را مورد ارزیابی قرار داد.
وی همچنین از برگزاری کلاس‌های حرکات اصلاحی به دو صورت عمومی و خصوصی در مرکز آموزش عالی کاشمر و زیر نظر مربیان تخصصی و مدرسین دانشگاه، به منظور رفع ناهنجاری‌های قامتی  خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا  و شرایط تحصیل غیر حضوری و تحرک کم دانش‌آموزان ، بروز برخی ناهنجاری‌های قامتی را در آنها شاهدیم که امیدواریم با همکاری تربیت بدنی آموزش و پرورش بتوانیم در این حوزه اقدام‌های مفیدی را انجام دهیم.
 وی به ارائه برنامه ورزشی و رژیم غذایی ورزشی تیم علمی ارزیابی تندرستی مرکز آموزش عالی کاشمر اشاره کرد و گفت: طراحی و ارائه برنامه‌های ورزشی و رژیم‌های غذایی ورزشی متناسب با نیاز افراد با توجه به نتایج حاصل از سنجش‌های دوره‌ای ترکیب بدن در این مرکز صورت می گیرد. 
مرکز علمی ارزیابی تندرستی مرکز آموزش عالی کاشمر از آبان ماه سال 1397شروع به کار کرد و ساختمان جدید آن و باشگاه بدن سازی مرکز سال قبل به بهره‌برداری رسید.