امروز جمعه 10 فروردين 1403

برگزاری آئین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری سال 99 در مرکز آموزش عالی کاشمر

آئین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری سال 99 در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، دکتر هادی معماریان خلیل آباد ،رئیس مرکز، در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تبریک این هفته به تمام پژوهشگران، از دست اندرکاران و هماهنگ‌کنندگان برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش امسال در بستر فضای مجازی و برگزاری 14وبینار و کارگاه آموزشی مجازی تشکر کرد .
وی با اشاره به دستاورد ها و افتخارات مرکز آموزش عالی کاشمر در یکی دو سال اخیر گفت: در بخش‌های مختلف از جمله حوزه ارتباط با صنعت، نوآوری، تجهیزات آزمایشگاهی، کتابخانه، فضاهای آموزشی و رفاهی و فرهنگی اقدامات زيادي انجام شده و از هیچ تلاشی برای رسیدن به برنامه‌های چشم انداز آینده مرکز دریغ نشده است.
وی اظهار داشت: رشد و توسعه کمی و کیفی در این مجموعه دانشگاهی، مستلزم تلاش جمعی، همدلی و برنامه ریزی مدون و پشتکار است؛ عمومیت بخشی به نگاه پژوهشی، نوآورانه و فناورانه در این مجموعه را مسبب افزایش درصد مشارکت پژوهشگران در فعالیت های پژوهشی برشمرد.
وی گفت: ترویج نگاه حل مساله نسبت به مسائل محیطی در حوزه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و ... از جمله وظایف دانشگاه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه فرصت به وجود آمده ناشی از مجازی شدن فعالیت‎ها به خاطر ویروس کرونا موجب آسان شدن برخی فعالیت ها در مراکز دانشگاهی شده است؛ گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی، هدایت فعالیت پژوهشی و نوآورانه دانشگاه به فضای مجازی از نیاز های مهم است و خوشبختانه امکان همه نوع فعالیت پژوهشی در فضای مجازی وجود دارد و از این تجربه‌ها می‌توان در دوران پسا کرونا هم استفاده نمود.
وي بيان کرد :در دوره 98-99 تا کنون 10 هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتابدهی مستقر شده اند، 8 کارگاه و سخنرانی مرتبط با اکوسيستم نوآوری و کارآفرينی برگزار شده، دفتر کارآفرينی مجاور مرکز نوآوری حمايت شده، يک اختراع ثبت و يک استارتاپ ويکند نيز در برنامه ماه آينده پيش بينی شده است.
مدیر آموزشی و پژوهشی مرکز آموزش عالی کاشمر در این جلسه به تشریح فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در سال جاری، قراردادهای منعقد شده پژوهشی با بیرون از دانشگاه و اهداف و چشم اندازهای پژوهشی در سال های آینده پرداخت و از رشد 20 درصدی مقالات علمی پژوهشی چاپ شده توسط اعضای هیات علمی مرکز و افزایش 100 درصدی تعداد کتب چاپ شده آنها خبر داد و گفت: این آمار نشان‌دهنده توجه بیشتر به امر پژوهش است.
دکتر مهدی مکاری با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در بستر فضای مجازی گفت: خوشبختانه در هفته پژوهش موفق به برگزاری 14 کارگاه آموزشی به صورت مجازی شدیم که مورد استقبال اساتید و دانشجویان قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری نمود؛ با ایجاد بستری مناسب برای تکریم پژوهشگران، فناوران و نخبگان عرصه علم و فناوری و فراهم‌سازی زمینه‌های تبدیل ایده به محصول و خلق ثروت مرکز آموزش عالی کاشمر بتواند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خویش موفق عمل نماید.
در اين مراسم از پژوهشگران برتر و نمونه مرکز آقایان دکتر هادي معماريان، دکتر امين حسينی، دکتر مهدی مکاری و دکتر مصطفی بهرامن، همچنين اساتيد مدرس کارگاه ها، دانشجويان فعال و کارشناس پژوهشی مرکز قدردانی شد.