اهم وظایف مدیر دانشجویی :
- تهیه و تدوین برنامههای مختلف در زمینه امور دانشجویی
- اجرای سیاست ها و خط مشیهای تعیین شده در خصوص امور رفاهی و خوابگاه های دانشجویان
- برنامهریزی جهت اسکان دانشجویان و تنظیم ضوابط ، تأمین و اداره خوابگاه های دانشجویی و مراقبت در مسایل انضباطی آنها
- انجام خدمات مربوط به ارایه کمکهای مالی و وام های دانشجویی به دانشجویان واجد شرایط
- انجام امور مربوط به بازپرداخت وام ها و تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان
- نظارت بر حسن اداره تغذیه و خوابگاه های دانشجویی از لحاظ کیفیت و کمیت تغذیه و بهداشت محیط
- برنامهریزی در جهت استفاده مطلوب از اوقات فراغت دانشجویان و سالم سازی جسم و روح آنها
- محول کردن کار دانشجویی بر حسب نیاز واحدها به دانشجویان
- نظارت بر انجام امور مشاوره و ارایه راهنمایی های لازم در زمینههای تحصیلی، شغلی و شخصی به دانشجویان
- انعکاس نظرات و پیشنهادات دانشجویان به مقامات مسئول دانشگاه
- بررسی نیازهای پرسنلی، تدارکاتی و تجهیزاتی واحدهای تابعه و انعکاس به مراجع ذیربط دانشگاه و یا سایر مراجع
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
- اجراي دقيق قوانين، آئين نامه ها و بخشنامه هاي دانشجويي.
- انعقاد قراردادهاي بيمه خدمات درماني و بيمه حوادث دانشجويان.
- صدور معرفي نامه و كارت ورود به خوابگاهها براي دانشجويان متقاضي خوابگاه.
- مشاركت در اجراي برنامه هاي فرهنگي، ورزشي و فعاليتهاي فوق برنامه در خوابگاههاي دانشجويي.
- نظارت و كنترل برنامه سرويس هاي اياب و ذهاب خوابگاههاي دانشجويي.
- تهيه و تنظيم برنامه هاي غذاي هفتگي،ماهانه و فصلي دانشجويان.
- انجام اقدامات مربوط به انتخاب، سفارش، تحويل، نگهداري ، پخت و توزيع مواد غذايي.
- رسيدگي به بهداشت مواد غذايي و بهداشت محيط خوابگاههاي دانشجويي.
- بازديدهاي مستمر از خوابگاههاي دانشجويي و سلف سرويسها، به منظور رفع مشكلات و نارسايي هاي موجود.
- تلاش در جهت ارتقاء سطح معلومات كاركنان حوزه مديريت دانشجويي به منظور برخورد متناسب با مسائل و مشكلات دانشجويي .
- استفاده از تجارب ارزشمند ساير دانشگاهها و موسسات آموزشي عالي در زمينه خدمات رفاهي دانشجويان.