امروز جمعه 31 فروردين 1403

گفتمان سازی با محوریت تقویت ارزش‌های انقلاب رسالت بسیجیان در دانشگاه است

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های ترشیز گفت: گفتمان سازی با محوریت تقویت ارزش‌های انقلاب  رسالت بسیجیان در دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی و امور بی الملل مرکز آموزش عالی کاشمر حجت الاسلام میثم خزایی در نشست بسیجیان در مرکز آموزش عالی کاشمر که به مناسبت هفته بسیج و به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دانشمند هسته ای دکتر فخری زاده  با حضور سرهنگ حسینی مسئول بسیج ادارات شهرستان و هیات همراه، دکتر علی اصغر مازنی مدیر امور دانشجویی مرکز آموزش عالی کاشمر و تنی چند از اساتید و کارکنان این مرکز برگزار شد؛ طی سخنانی با بیان اینکه بسیج مختص یک قشر  یا  یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور یا زمان خاصی نیست بلکه یک عرصه‌ی عمومی است؛ گفت:  در همه‌ی مکانها، در همه‌ی زمانها و در همه‌ی قشرها، نیاز به نقش آفرینی بسیج و روحیه بسیجی هست.

وی با بیان اینکه بسیجی واژه باارزشی است و بازوی کارفرهنگی وتحول آفرینی درمجموعه دانشگاه است به ویژه آن که امروز تحول و فرهنگ نیاز اساسی دانشگاه محسوب می شود؛ به سخنان رهبر معظم انقلاب  درباره ماموریت بسیجی و بسیجی اشاره و کرد و گفت: باید کاری کنیم اعتمادبه نفس، امید و ارزشهای اسلامی در فضای علمی دانشگاه نهادینه شود.

حجت الاسلام خزایی با اشاره به اهمیت توجه و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی گفت: تلاش ناشی از اخلاق و انگیزه دینی و ایمان صادقانه، بصیرت، جهاد علمي، عدالت خواهي، حسن سلوک، حضور‌عالمانه  در عرصه های مختلف از شاخصه‌هاي اين فرهنگ غني به شمار می رود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در منطقه ترشیز اظهار داشت: شاخصه بسیجی در فضای دانشگاه این است که بصیرت خود را افزایش داده و تحلیل درست از شرایط  داتشه باشد و به فکر تعالی و توسعه کشور باشد .

وی با تاکید بر داشتن روحیه خودباوری در دانشگاه گفت: امروز در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم و  باید به برکت فضای علمی حاکم در بین نسل جدید  با روحیه جهاد علمی و بکارگیری ظرفیت ها اقدامات چشمگیری در حوزه های علمی و پژوهشی  انجام دهیم و با منش و روش بسیجی و رفتار جهادی، تحول آفرین باشیم.

وی تعمیق فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی و روحیه جهادی در دانشگاه، کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فن‌آوری و حضور موثر و کارآمد در عرصه‌های مختلف  را  برای پیشگیری و مقابله با تهدید نرم دشمن ضروری دانست .

در پایان  این مراسم با اهدای لوح تقدیر و وصیت‌نامه سردار دلها از بسیجیان فعال در مرکز آموزش عالی کاشمر تقدیر شد.