امروز جمعه 31 فروردين 1403

کارگاه آموزشی سلامت روان ویژه دانشجویان دختر مرکز آموزش عالی کاشمر برگزارشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر_ همزمان با هفته سلامت روان ، کارگاه آموزشی سلامت روان ویژه دانشجویان دختر مرکز آموزش عالی کاشمر برگزارشد.
این کارگاه که به همت مرکز سلامت مرکز آموزش عالی کاشمر در محل خوابگاه دختران دانشجوی مرکز برگزار شد؛ به موضوع سلامت روان و اهمیت آن در جامعه پرداخته شد.
"دکتر سازگار" مدرس این کارگاه طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان گفت: در جوامع انسانی انواع ارتباط را شاهدیم.
وی خاطرنشان کرد: افراد در جامعه انسانی سه نوع ارتباط دارند؛ که ارتباط با خود ، ارتباط با دیگران و ارتباط با خدا در این زمره است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسائل مرتبط در حوزه این ارتباطات گفت : متاسفانه جامعه امروز در حوزه ارتباط با خود دچار مشکلاتی است که غرور و نبود از خود گذشتگی سلامت روان را در جامعه با مشکلاتی مواجه می کند.
به گفته او بهداشت روان یعنی تعادل در بروز و ظهور احساسات همراه با پذیرش واقعیات زندگی و ابراز رفتارهایی درست و منطقی در زمان مناسب است.
وی افزود: انسان سالم در تمام جنبه‌های زندگی، اعم از کار، ورزش، امور اجتماعی، زناشویی، فرزندی، نقش پدری یا مادری، دوستی و رفاه، تغذیه، تفریح، دانش و... مدام در حال پیشرفت است. البته پیشرفت به معنای بی‌اشتباه ظاهر شدن در هر یک از این زمینه‌ها نیست، بلکه به معنای همسو شدن روان و جسم انسان در چالش‌های مختلف زندگی و عبور از آنها است.
وی گفت: معمولاً هر انسانی دارای ابعاد جسمانی، روانی و اجتماعی است که همواره باید با یکدیگر در تعادل و تعامل باشند.
یاداوری می شود؛ مطالعه در زمینه‌های مورد علاقه، تغذیه سالم، داشتن دوستان خوب و گذراندن ساعاتی از هفته یا ماه با آنها، شرکت در کارهای خیریه، داشتن جلسات خانوادگی با همسر و فرزندان، ورزش و فعالیت بدنی منظم، پرداختن به عبادت و رسیدن به آرامش معنوی، خواب کافی و انجام کار و فعالیت منظم در طی روز برخی از مواردی است که می‌تواند به ارتقای سلامت روان کمک کند.