امروز جمعه 31 فروردين 1403

پیام ریاست مرکز در گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل

پدافند غیرعامل به عنوان راهبرد مهم و اساسی مصون سازی و بازدارندگی کشور در مقابل انواع تهدیدات دشمنان و رویکردی مؤثر در حفظ و حراست از دستاوردهای مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت رشد و توسعه متوازن، پایدار و یکی از برنامه های امنیت ملّی و داخلی کشور، از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است.

رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پدافند غیرعامل به گونه ای بوده که جزء ارگان های پیشرو در این زمینه می باشد و اقدامات مناسب و مؤثری را در زمینه های مختلف پدافند غیرعامل انجام داده و یا در دست اقدام دارند.

گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، با شعار «پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکرد‌ها/ برای مردم» فرصت ارزشمندی برای فرهنگ سازی و ترویج گفتمان این رویکرد برای مسئولان، کارکنان و تمامی اقشار مختلف جامعه با برگزاری دوره های آموزشی، رزمایش و برنامه های مختلف فرهنگی و مدنظر قراردادن رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل است.

اینجانب ضمن گرامیداشت فرارسیدن این هفته و قدردانی از تلاش های دست اندرکاران این حوزه، امیدوارم با مساعدت و همکاری شایسته مسئولان و مدیران، این امر مهم بیش از گذشته در جهت حفظ، حراست و مصون سازی جامعه بسط و گسترش داده شده و اجرایی گردد.

دکتر امین حسینی
سرپرست مرکز آموزش عالی کاشمر