امروز چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

پیام رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر به مناسبت فرا رسیدن روز معلم

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مرتضی مطهری، فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر متن پیام دکتر هادی معماریان خلیل آباد به این شرح است:
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه درنگذرد
دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت اندیشمند جهان اسلام و متفکر انقلاب اسلامی علامه آیت الله مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم و استاد، فرصت مغتنمی است؛ تامراتب سپاس خود را تقدیم معلمانی نماییم که کاروان دانش بشر را به سوی تعالی رهنمون می سازند.
بدون شک تعالی، رشد و توسعه هرجامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است، آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته که شهید بزرگوار استاد مطهری نمونه کاملی از همه فضایل معلمی و استادی بود. ایشان کمر همت به
پرورش نسلی بست که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند. انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید، و با تکیه بر نیروی دانش و ایمان نسل پرورش یافته به دست معلمان راستین انقلاب همچون استاد مطهری و دکتر شریعتی مسیر پر افتخار خود را پیمود و در سایه ولایت، امروز الگویی برای کشور های مستقل و مقتدر در جهان است.
به یقین امروز نیز اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی، در گرو تلاش هدفمند معلمان و اساتیدی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید اهتمام می ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست همراه بوده است.
جایگاه موثر تعلیم و تربیت در تاریخ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و وجود چنین ستاره های درخشانی در آسمان ایران اسلامی، وظیفه همگان را نسبت به پاسداشت شان معلمان و استادان این مرز و بوم صدچندان می کند.
بدون تردید اساتید فرهیخته کشورمان در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به عنوان سال "رونق تولید، " نام‌گذاری شده بیش از گذشته طلیعه دار عرصه عزم و اراده و کار و تلاش خواهند بود و با عنایت به شرایط خاص کشور و ماموریت های هدفمند دولت تدبیر و امید ،جهت اعتلای علم و فناوری کشور، بستر مناسبی را برای تحقق این امر فراهم خواهند کرد.
اینجانب این‌روز گرانقدر را خدمت معلمان و استادان فرهیخته و فرهنگ آفرین کشور به ویژه اساتید مرکز آموزش عالی کاشمر تبریک عرض نموده و از خداوند منان می خواهم ما را در مسیر خدمتگزاری به استادان و معلمان بیش از پیش یاری کند.
دکتر هادی معماریان خلیل آباد
اردیبهشت ماه ۹۸