امروز جمعه 10 فروردين 1403

نگاه علمی 8 سال از وزارت علوم رخت بربسته بود

مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: وزیر علوم وارث وزارتخانه‌ای شده که حداقل ۸ سال مدیریت آن متاثر از فشار نمایندگان و رجل مختلف سیاسی بوده و نگاه علمی مدیریتی از آن رخت بربسته بود.

 هادی معماریان در گفت‌و‌گو با ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: خوشبختانه شرایط در دو سال اخیر تغییر کرده و نگاه مدیران وزارت علمی‌تر شده به طوری که افزایش کیفیت آموزش و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ تسریع شده است.

وی تاکید کرد: همه باید برای تربیت نسلی مدیر و کارآفرین تلاش کنیم. جامعه فردا نباید خالی از نخبگان باشد، باید روحیه امید و خودباوری را به دانشجو تزریق کنیم.

مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر با بیان اینکه تنها وجدان کاری و نگاه علمی به امور دانشجویان نجات بخش جامعه دانشگاهی خواهد بود، اظهار کرد: اکنون که در شرایط سختی هستیم متاسفانه موضوع استیضاح وزیر علوم مطرح شده است، وزیر علوم وارث مدیریت وزارتخانه‌ای شده که حداقل ۸ سال مدیریت آن متاثر از فشار نمایندگان و رجل مختلف سیاسی بوده و نگاه علمی مدیریتی از آن رخت بربسته بود.

معماریان بیان کرد: زمانی که یک دانشکده را با ۶ عضو هیات علمی تبدیل به دانشگاه کردند، مسلم است که تغییر رویکرد مدیریتی مقاومت‌هایی را به دنبال دارد.

وی افزود: اگر محورهای استیضاح وزیر علوم را بررسی کنیم دقیقا به همان اموری می‌رسیم که وزارت به جد دنبال آن است، طرح آمایش آموزش عالی و ماموریت‌گرایی موسسات یا طرح ملی کارآفرینی و اشتغال‌پذیری دانش آموختگان از آن جمله است.

مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: اکنون تحول نظام مدیریتی به سمت استفاده از نیروهای جوان و فعال است که خود واکنش‌هایی را در پی داشته و دارد.

وی گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تامل و اندیشه عمیق اجازه دهند این مدیریت علمی که جان گرفته، در وزارت به کار خود ادامه دهد و فضای دانشگاه‌ها پویایی خود را از دست ندهد.

 

لینک خبر در پایگاه خبری ایسنا :
http://khorasan.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=141203