امروز چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

نماینده وزارت علوم،تحقیقات وفناوری: اجرای طرح پایش سلامت 20 درصد دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر امیدوارکننده است

نماینده وزارت عتف و ارزیاب مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانشگاههای منطقه 9 کشور گفت:
اجرای طرح پایش سلامت 20 درصد دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر امیدوارکننده است.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر،علیرضا حسینی کاخک ضمن بازدیداز مرکز آموزش عالی کاشمردرجمع اعضای هیئت رئیسه این مرکزبااشاره به اهمیت انجام فعالیتهای ورزشی و توجه وزارت علوم در تقویت مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی در دانشگاهها گفت: توسعه این مراکز در دانشگاههای شهرهای کوچک با توجه به اینکه امکان سرویس دهی به جامعه را دارد در انجام مسئولیت اجتماعی این دانشگاهها موثر است.
وی با اشاره به اینکه در چشم انداز مراکز تندرستی خودگردان شدن آنها دیده شده و وزارت علوم قصد دارد با حمایت از این مراکز ، در آینده بتواند برای دانشگاه ها کسب درآمد پایدار کند؛ گفت: مراکز مشاوره ورزشی جزء طرح های اولویت دار وزارت علوم به شمار می رود که در ارزیابی دانشگاهها مورد توجه قراردارد.
حسینی اظهار داشت: 20 دانشگاه  کشوراز پارسال و 40 دانشگاه از امسال طرح پایش سلامت جسمی دانشجویان جدیدالورود را اجرا نموده اند؛ گفت: تاکنون وزرات علوم درمورد برخی مشکلات روحی و روانی دانشجویان اعم از میزان بزهکاری و آسیبهای اجتماعی در بین آنان آماری داشته اما در خصوص سلامت جسمی و ساختار قامتی و ترکیب بدنی آنان هیچ اطلاعاتی را نداشته که خوشبختانه با اجرای طرح پایش سلامت جسمی دانشجویان جدیدالورود به اطلاعاتی در این زمینه هم دست یابی می شود.
وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح پایش سلامت برای 20 درصد از مجموع دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر ابراز امیدواری کرد؛ با توسعه اماکن ورزشی این مرکز و تامین اعتبار مناسب جهت تجهیز این مراکز ضمن کسب درآمدپایدار برای این مرکز، تقویت نشاط و شادابی نسل جوان را به همراه دارد.
وی قول داد؛ درزمینه تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل فضاهای ورزشی از جمله باشگاه و ساختمان ویژه مرکز تندرستی  و تجهیز این فضاها در مرکز آموزش عالی کاشمر مساعدت نماید.
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در این نشست با اشاره به چشم انداز این مرکز برای اجرای برنامه هایی که دانشجو بتواند از دوران حضورش در دانشگاه بهترین و بیشترین بهره را ببرد گفت: خوشبختانه پارسال با پیگیری های بسیار مرکز تندرستی در این واحددانشگاهی راه اندازی شد و توانسته در این مدت به همه بخشهای جامعه خدمات بدهد هرچند جا دارد بیشتر تجهیز شود.
هادی معماریان خلیل‌آباد با اشاره به محدودیت فضای فیزیکی این مرکز و کمی تجهیزات مورد نیاز افزود: در شرایط فعلی بودجه ای کشور پروژه احداث باشگاه تندرستی و ساختمان جدید مرکز تندرستی را براساس طرح جامع مرکز آموزش عالی کاشمر اجرایی کردیم و امیدواریم با حمایت سازمان امور دانشجویان وزرات عتف و تخصیص اعتبار مورد نیاز ضمن تکمیل فضا و تامین تجهیزات باشگاهی بتوانیم در حوزه فعالیتهای ورزشی و تربیت بدنی و فوق برنامه دانشجویان و ایفای مسئولیت اجتماعی خویش به خوبی اقدام کنیم.
وی نیازهای مراکز دانشگاهی کوچک را با مراکز بزرگ‌تر متفاوت دانست و گفت:دانشگاههای بزرگ از درآمدهای اختصاصی بالایی برخوردارند و منابع اعتباری جایگزین دارند اما دانشگاه دولتی کاشمراساس بودجه ای اش ضعیف است لذا در زمینه بودجه ای با تنگناهای پرشماری مواجه است با این حال  سال 97نسبت به 96 تعداد دانشجویان این مرکز 30 درصد افزایش یافته و امسال نسبت به پارسال نیز دو ونیم برابر افزایش داشته است لذا می طلبد مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.
وی  با اشاره به اینکه تنگناهای اقتصادی و شناخته شدن مرکز آموزش عالی کاشمر باعث شده خانواده هادر شهرستان های کاشمر،بردسکن، خلیل آباد و شهرهای اطراف تمایل به تحصیل فرزندان شان در این مرکز داشته باشند از این رو انتظار می رود وزارت علوم به جای محدود کردن مراکز آموزش عالی در شهرهای کوچک برای توسعه آنها بیشتر تلاش کند.
معماریان با تاکید برلزوم توسعه مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: حدود یک سال و نیم از تهیه سند آمایش این مرکزمی گذرد اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده تا مسیر توسعه آن هموار و امکان اخذ مجوز رشته جدید فراهم شود .
وی ابراز امیدواری کرد؛ دانشگاههای شهرهای کوچک ظرفیتی برای این شهرها به شمار می روند که بایداز آنها بیشتر حمایت شودتا توسعه پایداراین مناطق رقم بخورد.
مدیر مرکز تندرستی مرکز آموزش عالی کاشمر نیز دراین جلسه با اشاره به فعالیتهای موثر مرکز تندرستی و ارزیابی ساختار و ترکیب بدن مرکز آموزش عالی کاشمر، گفت: در سه حورزه ارزیابی ترکیب بدن با استفاده از دستگاه بادی آنالایزر، ارزیابی میزان فعالیت و تندرستی و ارزیابی ناهنجاری های اسکلتی و ساختار قامتی برای دانشجویان و بخش های مختلف جامعه در این مرکز خدماتی ارائه می شود.
 
دکتر علی اصغرمازنی اظهار داشت:
دریک سال اخیر طرح پایش سلامت 240 دانشجوی جدیدالورود در این مرکز انجام گرفته  است و امکان ارائه خدمات به سایر بخش های جامعه هم هست.
گفتنی است؛ دراین جلسه دکتر عابدین پور معاونت آموزشی پژوهشی و دانشجویی و همچنین مدیر گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر در خصوص اهمیت توجه ویژه به این مرکز و تامین تجهیزات و امکانات ورزشی مورد نیاز دانشجویان تاکید کردند.
درحال حاضر پروژه احداث باشگاه ورزشی و تامین فضای مورد نیاز مرکز تندرستی ازپیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است که با حمایت مسئولان امید است هرچه زودتر شاهد بهره برداری از این فضاها و تامین تجهیزات مورد نیاز باشیم.
قریب ۹۰۰ دانشجو در شش رشته تحصیلی درمرکز آموزش عالی کاشمر در مقطع کارشناسی در دوره های روزانه و نوبت دوم مشغول تحصیلند.
دسته مطلب: