امروز چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

مرکز آموزش عالی کاشمر یکی از مراکز مهم علمی در منطقه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران نیوز آنلاین؛ فرماندار کاشمر در همایش توسعه پایدار با رویکرد توسعه پایدار و چالش‌های سرمایه‌گذاری منطقه ترشیز که به همت مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد؛ افزود: به رغم اینکه مقرر بود در این همایش استاندار خراسان رضوی هم حضور داشته باشند اما به خاطر بحرانهای سطح موجود سفر ایشان کنسل شد هرچند به زودی سفری به منطقه خواهند داشت.

وی همچنین با تقدیر از ریاست مرکز آموزش عالی کاشمر که به رغم تمامی مشکلات و کمبودها اما توانستند با کمک سایر همکاران با انجام کاری جهادی این همایش را برگزار کنند، اظهار کرد: امیدوارم خروجی این همایش برای توسعه منطقه نتیجه بخش باشد.

نبی پور بیان کرد: همیشه تاکید داشته و داریم که برای ایجاد فرصت‌های بهتر در توسعه شهرستان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید کمک کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به ماموریت مرکز آموزش عالی کاشمر و پتانسیل علمی که دارد می‌تواند برای توسعه ترشیز و حتی کشور مسئولان اجرایی را کمک و حمایت کند.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: اگر رابطه بین دانشگاه و حوزه اجرایی بیشتر و فاصله کمتر شود بدون شک توسعه پایدار بیشتر رشد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: همیشه دستگاههای اجرایی با مشکلاتی مواجه بوده و به رغم پیگیری‌هایی که داشتند اما نتوانستند برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشند در صورتیکه در راستای رفع مشکلات نقش دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

نبی پور با تاکید براینکه بحث‌های مطرح شده در این همایش به جای اینکه در سطح تئوریک باقی بماند باید در سطح رفع مشکلات منطقه متمرکز شود، عنوان کرد: خوشبختانه مقالات علمی بسیاری خوبی برای راهکارهای توسعه منطقه به این همایش ارائه شده و ما هم این آمادگی را داریم که در حوزه اجرایی کردن آنها همکاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: از زمان ریاست جدید مرکز آموزش عالی کاشمر تحولات بسیار خوبی در منطقه اتفاق افتاده که رفع مشکل واگذاری زمین دانشگاه، توسعه و گسترش رشته‌ها و…از آن جمله است.

وی در همین خصوص از قائم مقائم وزیر علوم خواست از مرکز آموزش عالی این شهرستان حمایت‌های بیشتری داشته و این مرکز را در استفاده و معرفی بیشتر ظرفیت‌ها در حوزه‌هایی که در شهرستان و منطقه قابلیت و پتانسیل دارد یاری نموده و از سویی ما هم از استان پیگیر اعتبارات مورد نیاز بوده و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

نبی پور عنوان کرد: بدون شک مرکز آموزش عالی کاشمر می‌تواند یکی از مراکز مهم علمی و حامی مجموعه حوزه اجرا و مدیران اجرایی منطقه و بستر ساز برای توسعه پایدار منطقه باشد.

وی عنوان کرد: از مرکز آموزش عالی کاشمر انتظار داریم از نظر تئوریک چالش‌های منطقه را احصاء کرده و با نگاه علمی در راستای رفع مشکلات مدیران را کمک کنند تا بتواینم بهتر بر مشکلات فائق آئیم و توسعه منطقه روال و سرعت بهتری بگیرد.

فرماندار کاشمر در پایان از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این همایش و کسانی که مقالات علمی ارائه دادند تقدیر و نشکر کرد و افزود: امیدوارم نتیجه این همایش در مسیر توسعه منطقه راهگشا باشد.

منبع: ایران نیوز آنلاین