امروز جمعه 10 فروردين 1403

مرکز آموزش عالی کاشمر پیشرو در آموزش/ ارائه بیش از ۱۶۰ مقاله به همایش ملی توسعه پایدار ترشیز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران نیوز آنلاین؛ هادی معماریان در همایش توسعه پایدار با رویکرد توسعه پایدار و چالش‌های سرمایه‌گذاری منطقه ترشیز که به همت مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد؛ با تقدیر از مسئولان و افرادی که این مرکز را در برگزاری هر چه بهتر این همایش ملی یاری کردند، گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با فرمانداران سه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در راستای برگزاری این همایش آغاز گردید.

وی همچنین افزود: رایزنی‌ها و فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته تا بتوانیم مجوز برگزاری همایش را از وزارت عتف و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc) برگزار کنیم.

معماریان اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه جوان و نوپایی هستیم گرفتن مجور isc در این شرایط بسیار سخت است ولی با کمک دانشگاه فردوسی و دانشگاه بیرجند توانستیم مجوزهای لازم را اخذ کنیم.

وی بیان کرد: از زمان ارائه فراخوان بیش از ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این میان ۱۲۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که ۱۸ مورد به صورت سخنرانی و باقی به صورت پوستر بوده است.

مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر با اعلام اینکه در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش بیش از ۱۵ جلسه هماهنگی با فرمانداران، ادارات، شخصیت‌ها و نهادهای مختلف و همکاران علمی برگزار شد، گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های منطقه ترشیز هم برپا شد.

وی بیان کرد: کارگاه آموزشی فرآیند ثبت اختراعات و تجاری سازی با حمایت بنیاد نخبگان را یکی دیگر از برنامه‌های جنبی این همایش دانست.

معماریان با اشاره به اینکه توسعه پایدار فرآیندی است که آینده مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع بدون آسیب رساندن به یکپارچگی، زیبایی و ثبات نظام‎های حیاتی نیاز انسان را برطرف می‌کند و راه حل‌هایی را برای الگوهای ساختاری توسعه ارائه می‌دهد.

وی اظهار کرد: بدون شک این رویداد به دنبال هم اندیشی و تضارب آراء صاحب نظران، دغدغه مندان، متولیان و ذینفعان توسعه کشور است تا با اشتراک گذاری تجارب و ایده‌های نو در مسیر ارتقاء جایگاه کشور در بستر توسعه پایدار با تاکید بر شفافیت، عدالت، انصاف، اجماع و مشارکت همگانی ایفای نقش کنند.

مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر افزود: بدون شک مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان مرکز منطقه‌ای پیشرو در آموزش، پژوهش و ظرفیت سازی برای استقرار تفکر همبست آب، غذا و انرژی و ارائه رویکرد خشک زیست بوم در بستر توسعه پایدار می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی عنوان کرد: به رغم تمامی مشکلاتی که داریم اما در حد توان تلاش می‌کنیم تا به اهداف برسیم البته در این راه نیازمند حمایت بیشتری هستیم.

معماریان گفت: در این مدت که مسئولیت مرکز آموزش عالی کاشمر را برعهده گرفته‌ام کارهای بسیار بزرگی انجام شده که انعقاد ۶ تفاهمنامه همکاری با دستگاههای اجرایی و مراکز تحقیقاتی، تملک زمین و آغاز مطالعات پروژه ساخت پردیس مرکز، تهیه و تصویب سند آمایش مرکز و شروع به جذب اعضاء هیئت علمی جدید در راستای ماموریت راهبردی تعریف شده، همکاری و مشارکت با سایر دستگاه‌ها در برگزاری دهها برنامه فرهنگی و اجتماعی از آن جمله بوده است.

وی همچنین فعال کردن مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی و برگزاری دوره‌های مختلف متناسب با نیازهای دانشگاه و منطقه، آغاز فعالیت جدی مدیریت سبز در دانشگاه، راه اندازی مرکز علمی ارزیابی تندرستی به عنوان مجهزترین مرکز در استان خراسان رضوی و آزمایشگاه فیزیک پایه و تجهیز سایر آزمایشگاه‌ها و فعال کردن مرکز نوآوری ترشیز و دفتر کارآفرینی ارتباط با صنعت را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

وی ادامه داد: در جهت توسعه و پویایی مرکز آموزش عالی کاشمر و در رسیدن توسعه پایدار نیازمند همکاری و مساعدت همه مسئولان هستیم.