امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

فرآیند دانشگاهی شدن دانشجویان نیاز به برنا‌مه‌ریزی هدفمند دارد

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: فرآیند دانشگاهی شدن دانشجویان نیاز به برنا‌مه‌ریزی هدفمند دارد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل مرکزآموزش عالی کاشمر دکتر هادی معماریان درگردهمایی مجازی دانشجویان نوورودمرکز طی سخنانی بااشاره به اینکه این آئین برای  نودانشجویان با سه رویکرد آشنا ساختن، افق بخشیدن و راهی کردن آنها به فضای دانشگاه برگزار شد؛ افزود: جوانان با ورود به دانشگاه با تغییر شرایطی اساسی در زندگی شان رو به رو می شوند.
وی افزود: اهمیت این مرحله از زندگی اجتماعی و فرهنگی نو دانشجویان در ابتدای ورورد به دانشگاه در آن است که زندگی و زیست دانشگاهی، شرایطی تازه پیش روی آنها می‌گذارد و نیازمند برنامه ریزی جدی و هدفمند است.
وی با بیان اینکه  دانشجویان نوورود امروز، بی‌شک در فردایی نه چندان دور، بر فراز قله‌های معرفت، دانش و خلاقیت خواهند درخشید؛ گفت: ما به خود می‌بالیم درمرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک مرکز پیشرو در توسعه پایدار، پذیرای جوانان مستعد و خلاق و در واقع بهترین فرزندان این مرز و بوم هستیم.
وی افزود: جای بسی تأسف است که شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری آئین باشکوه دانشجویان نوورود مطابق سال‌های قبل شد؛ اما در شرایط امروز و با شیوع بحران بیماری مرگبار کرونا، مردم ایران و جهان دربرابر آزمونی بس خطیر قرار دارند.
وی اظهار داشت: یکی از درس های کرونا، آشکارسازی جایگاه برجسته جامعه علمی و ارزش علم در خدمت رسانی به انسان‌هاست؛ لذا ما دانشگاهیان وظیفه خود می‌دانیم در شرایط فعلی، همگام با جامعه برای حل مسائل عصر کرونا و پساکرونا گام برداریم و یقین داریم در این میان دانشجویان می‌توانند نقش سازنده و بسزایی ایفا نمایند.
معماریان با بیان اینکه در مرکز آموزش عالی کاشمر، آماده‌ایم تا در شرایط فعلی که تغییر در شیوه‌های آموزش را اجتناب‌ناپذیر کرده، از شیوه‌های نوین مجازی برای برقراری کلاس‌ها و دوره‌های تئوری استفاده کنیم و در این مسیر علاوه بر همراهی، همکاری و شکیبایی شما دانشجویان نوورود، پذیرای نظرات و ایده‌های خلاقانه و واقع‌بینانه شما در زمینه ارتقاء بهره‌وری آموزش‌های غیرحضوری هستیم و امیدداریم؛ با روحیه‌ای سرشار از امید و نشاط و با کوله باری از دانش و اطلاعات، دوره‌های غیر حضوری آموزش خود را سپری نمائید.
وی گفت: ما تلاش داریم با همیاری، همدلی و تلاش اعضای هیأت علمی، کارکنان و به‌ویژه شما دانشجویان عزیز، در این شرایط بحرانی با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت آموزش‌های الکترونیکی، روند آموزش در این مجموعه دانشگاهی را به نحو مطلوب تداوم بخشیم.
وی با بیان اینکه طی حدود یک دهه فعالیت این مرکز حدود 500 دانشجو فارغ‌التحصیل شده، افزود در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ نيز تعداد حدود 350 نفر به مرکز آموزش عالی کاشمر راه یافته‌اند.
وی با اشاره به پیمودن مسیر روبه رشد و تعالی مرکز آموزش عالی کاشمر به برنامه های در دست اقدام برای توسعه این مرکز اشاره و ابراز کرد: تدوين و تصويب سند راهبردي، توسعه فضاي فيزيکي، تهيه طرح توسعه فضاي کالبدي، راه اندازي مرکز نوآوري و آزمايشگاه هاي علمي و مرکز تندرستي، راه اندازي دوره هاي آموزش آزاد و مهارت افزايي، و رشته هاي نوبت دوم و توسعه اتوماسيون اداري و آموزشي بخشی از موارد انجام شده توسعه اي در سه سال اخير بوده است.
مدیر آموزش و پژوهش مرکز نیز در ادامه ضمن تبریک به دانشجویان نوورود و پیوستن آن ها به خانواده آموزش عالی کاشمر، خواستار عزم جدی و تلاش آنان جهت کسب علم و دانش با استفاده از امکانات و زیرساخت های فراهم شده جهت یادگیری الکترونیک شد.
مهدی مکاری اظهار داشت: ما هرساله و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، فضایی فراهم می‌کردیم تا دانشجویان نوورود با ذوق و شوق فراوان سال تحصیلی جدید را شروع و جهت علم آموزی و کسب مهارت‌های مختلف تلاش نمایند، اما امسال به علت شرایط به وجود آمده در کشور و جهان این توفیق از دانشگاه و دانشجویان سلب شد اما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک دوباره شاهد حضور دانشجویان در سطح دانشگاه باشیم.
مدیر امور دانشجویی مرکز نیز طی سخنانی ضمن تبریک  به دانشجویان نوورود با اشاره به امکانات رفاهی مرکز اظهار داشت: ارائه وام های دانشجویی و صندوق رفاه، تغذیه و برنامه غذایی دانشجویان، سرویس‌های ایاب و ذهاب خوابگاه های دانشجویی، اردوهای تفریحی دانشجویی به مناسبت های مختلف، بیمه حوادث دانشجویی و خدمات درمانی، از جمله بخشی از خدمات ارائه شده به دانشجویان است. علی اصغر مازنی با اشاره به فعالیت مرکز ارزیابی تندرستی با مجهزترین دستگاه ها که در شرق استان بی نظیر است؛ گفت: دراین مرکز نسبت به پایش سلامت دانشجویان و عموم افراد، ارزیابی ترکیب بدن و ارائه تمرینات اصلاحی و ارزیابی ساختار فیزیولوژِیکی بدن نیز خدماتی ارائه می شود.
 در این گردهمایی مجازی ضمن تشریح کامل آیین نامه آموزشی به سئوالات دانشجویان در حوزه آموزشی و رفاهی پاسخ گفته شد.

دسته مطلب: