امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403

ضرورت نگاه جامع و جامعه نگر به مرکز آموزش عالی کاشمر

سرپرست مرکز آموزش عالی کاشمر نگاه جامع و جامعه نگر به این مجموعه دانشگاهی را ضروری دانست.  
دکتر امین حسینی در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر طی سخنانی با بیان اینکه باید اهم و فی الاهم در حوزه آموزش لحاظ شود؛ اظهار داشت: باید به سمت دانش های میان رشته ای رفت زیرا راه‌اندازی و ایجاد دانش‌های میان رشته‌ای می‌تواند بخشی از خلاء ها و آسیب‌های جامعه را کاهش دهد.  
وی یکی از راهکارهای اصلی به منظور کاهش فاصله میان دانش و واقعیت را تحول در ساختار علوم انسانی عنوان کرد و گفت: در این رابطه تکثیر  میان رشته‌ای ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد.  
وی همچنین اظهار نمود:  در مدت چند ماهی که مسئولیت مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر را بر عهده دارم تلاش شده تا با هم افزایی انرژی ها، همدلی و همکاری همه عزیزان برای توسعه و ارتقاء این مجموعه  اقدامات مهمی آغاز شود.  
دکتر حسینی خاطر نشان کرد : با پیگیری های انجام شده و مساعدت نماینده محترم مردم شریف منطقه ترشیز در مجلس شورای اسلامی برای اخذ مجوز کمیسیون ماده 23  تلاشهایی صورت گرفته است.  
وی با اشاره به مشکلات موجود در بحث پایه بودجه مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: پیگیری ها ادامه دارد تا بتوانیم سهم بیشتری برای این مجموعه دانشگاهی نوپا کسب نماییم.  
سرپرست مرکز آموزش عالی کاشمر با اشاره به اینکه این مجموعه نیاز به حمایت و همراهی مسئولان شهرستان دارد تا خود به رشد و بالندگی رسیده و بتواند در رشد و توسعه منطقه اثر گذار باشد، افزود: برای بهره مندی نسلهای آینده از فعالیت مرکز آموزش عالی کاشمر باید زمینه ارتقا و رشد آن را فراهم کنیم و با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای منطقه در حوزه معادن، گردشگری، کشاورزی، فنی و مهندسی و نیز با نگاهی چند وجهی در حوزه علوم انسانی به دنبال توسعه رشته ای در این مرکز دانشگاهی باشیم.  
وی بیان نمود که مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان تنها دانشگاه دولتی منطقه ترشیز این ظرفیت  را دارد که در رفع مسائل مختلف جامعه چاره اندیشی نموده ونقش‌آفرینی نماید البته مشروط بر اینکه خود توانمند باشد و بتواند در  زمینه مهندسی اجتماعی  و رشته های بین رشته ای، فعالیت نموده و اقدام به جذب دانشجو نماید تا در نهایت فعالیت این مجموعه به افزایش سطح و عمق معرفت اجتماع کمک کند.  
دکتر حسینی با اشاره به اینکه ماموریت این مرکز  را نباید تنها در حوزه آب و کشاورزی تعریف کرد؛ گفت: ما به دنبال تعریف ماموریتهای جدیدی برای مرکز آموزش عالی کاشمر هستیم  تا در حد توان و امکانات به حل مشکلات منطقه کمک کنیم.  
وی افزود: در حال حاضر اولویتهای این مرکز دانشگاهی دولتی ساخت پردیس، خوابگاه دانشجویی و فضاهای آموزشی و اداری است و برای پیشبرد این امور انتظار و تقاضا داریم خیرین و مسئولین  محترم شهرستان، دست تنها دانشگاه دولتی منطقه ترشیز را به گرمی بفشارند و با حمایتهای ارزشمند خود زمینه رشد و ارتقا این مرکز علمی  را فراهم آورند.