امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403

شيوه اجرايی پرداخت حقوق و مزاياي ماهیانه

مدیر مالی و طرح و برنامه مرکز آموزش عالی کاشمر شيوه اجرايی پرداخت حقوق و مزاياي ماهیانه در این مجموعه دانشگاهی را تشریح کرد

مدیر مالی و طرح و برنامه مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: این مرکزآموزشی به عنوان یک دستگاه دولتی و دارای ردیف بودجه ای مستقل، برای پرداخت حقوق و مزایای ماهیانه اعضای محترم هیات علمی و کارکنان خود شامل اعضای " رسمی " ،" پیمانی" و " قرارداد کارمعین " نسبت به تهیه و تنظیم لیست حقوق و مزایا اقدام می‌نماید.
صادق طیفوری در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر اظهارداشت: بر اساس قوانین و مقررات موضوعه از آنجا که پرداخت حقوق به صورت متمرکز از طریق خزانه‌داری کل کشور انجام می‌شود لذا درخواست وجه حقوق به همراه فایل مربوطه و سایر مستندات و احکام صادره در سامانه خزانه توسط حوزه مالی مرکز بارگذاری‌شده تا مسیر تایید و سپری نمودن مراحل قانونی آن طی شود.
وی افزود: پس از واریز شدن مبلغ حقوق هر فرد، پرداخت کسورات قانونی شامل بیمه، مالیات، بازنشستگی، اقساط وام و سایر بدهی‌های لیست حقوق انجام می‌شود.
وی اعلام کرد: تخصیص اعتبار ماهیانه به عنوان اختصاص دادن قسمتی از بودجه سالیانه مرکز در روزهای پایانی هرماه توسط سازمان محترم برنامه و بودجه کشور به خزانه داری کل اعلام می‌شود تا بر اساس آن ابتدا اعتبار لازم برای پرداخت حقوق و مزایا به عنوان یکی از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر هردستگاه دولتی تامین و پرداخت شود.
طیفوری خاطرنشان کرد: پس از اتمام پرداخت حقوق و مزایای تمامی دستگاه‌های دولتی توسط خزانه، مرحله پرداخت الباقی اعتبار باقی‌مانده تحت عنوان "اعتبار سایر" آغاز می‌شود که مجددا توسط مرکز درخواست وجه عهده خزانه صادر می‌گردد و خزانه‌داری بر اساس سیاست‌های مالی و نقدینگی خود اقدام به پرداخت " اعتبار سایر" به دستگاه‌های دولتی من جمله این مرکز می‌کند.
مدیر مالی و طرح و برنامه مرکز آموزش عالی کاشمر افزود: پس از واریز وجه به حساب بانک مرکز، مرحله پرداخت اسناد هزینه شرکت‌های طرف قرارداد جهت پرداخت حقوق پرسنل شرکتی آغاز می‌شود که معمولا شرکت‌های طرف قرارداد از محل نقدینگی خود نسبت به پرداخت حقوق پرسنل اقدام می‌کنند و پس از آن صورت وضعیت ماهیانه خود را به همراه مستندات برای مرکز ارسال نموده تا پس از بررسی و تایید توسط مرکز پرداخت شود.
وی گفت: بدین ترتیب همواره شرکت‌های طرف قرارداد حداقل به میزان یک صورت وضعیت ماهیانه از مرکز طلب کار هستند چرا که صورت وضعیت هر ماه تا پایان ماه بعد به شرکت طرف قرارداد پرداخت می‌شود.
وی اظهارداشت: آنچه مسلم است؛ حقوق و مزایا به عنوان یکی از مولفه‌های رضایتمندی شغلی بوده و همواره از اهرم‌های انگیزشی مهم در ارتقا اثربخشی عملکرد و کارآیی سازمان‌ها می‌باشد، لذا تلاش می‌شود؛در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به پرداخت سایر مزایای میان دوره‌ای نیز اقدام شایسته‌ای را داشته باشیم.
طیفوی خاطرنشان کرد: تمامی همت و تلاش ریاست محترم و هیات رئیسه مرکز و همکارانم در حوزه مالی و طرح و برنامه از ابتدای تاسیس مرکز تاکنون، تاکید بر تامین اعتبار و پرداخت به موقع و دقیق مطالبات پرسنلی و سایر تعهدات و هزینه‌های اجتناب ناپذیر مرکز است؛ اما از آنجا که پیشبرد رسالت‌های سازمانی همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده بنابراین به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای و کمبود منابع مالی در اختیار، انتظار می رود؛ رعایت اصل صرفه جویی در تمامی رده های سازمانی اعم از مدیران عالی، کارشناسان و کارکنان به طور مستمر در دستور کار جدی قرار داشته باشد تا همواره بتوان برنامه‌های توسعه راهبردی مرکز را در راستای اسناد بالادستی و اهداف عالیه سازمانی به نتیجه رساند.
وی ابراز امیدواری کرد؛ در سایه توجهات حضرت حق و رشد و بالندگی مرکز، به‌زودی شاهد تبدیل عنوان مرکز به مجتمع آموزش عالی باشیم.
مدیر مالی و طرح و برنامه مرکز آموزش عالی کاشمر بر افزایش جلب مشارکت خیرین تاکید کرد و مشارکت خیرین در اعتلای دانشگاه را بسیار مهم برشمرد.
وی گفت: با توجه به کمبودها و نیازهای مرکز در خصوص خوابگاه دانشجویی، فضای آموزشی و ... برنامه ریزی جهت ایجاد بنیاد خیرین در دانشگاه و جذب مشارکتهای خیرین ضروری است.