امروز جمعه 10 فروردين 1403

ساختمان مرکز تندرستی و سالن بدنسازی مرکز آموزش عالی کاشمر افتتاح شد

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر ساختمان مرکز تندرستی و سالن بدنسازی مرکز آموزش عالی کاشمر افتتاح شد .
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر هادی معماریان در مراسم افتتاحیه  که با حضور امام جمعه و فرماندار کاشمر و تنی چند از مدیران اجرایی برگزار شد افزود: این ساختمان با زیربنای 350 متر مربع و با صرف اعتبار 9 میلیارد ريال با مشارکت خیر نیک اندیش" آقای محمد رضا ژیانی" ساخته شده ‌است.
وی ادامه داد: این ساختمان در راستای توسعه فضاهای ورزشی زود بازده در دانشگاه‌های کشور و با پیگیری‌های به عمل آمده توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری  در خصوص احداث ساختمان مرکز تندرستی و سالن بدنسازی مرکز آموزش عالی کاشمر اقدام شد.
وی با اشاره به اینکه توجه به تندرستی و سلامتی دانشجویان یکی از اهداف کلان وزارت علوم  است و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه صورت گرفته گفت: درحال حاضر با فعالیت مرکز ارزیابی تندرستی و راه اندازی سالن بدن سازی و حضور کارشناسان و متخصصین دانشگاهی در رشته علوم ورزشی این مرکز، دانشگاه کاشمر می‌تواند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خویش نیز به خوبی عمل نماید و به اقشار مختلف جامعه، ورزشکاران، دانش آموزان و دانشجویان خدمات ارائه دهد.
فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه گفت: خوشبختانه مرکز آموزش عالی کاشمر در راستای ماموریت‌های محوله نقش خود را در توسعه منطقه ایفا نموده است.
مسلم ساقی ابراز کرد: در دهه فجر امسال 45 پروژه با 113 میلیارد تومان در کاشمر به بهره برداری رسید که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دراین پروژه ها قابل توجه است و قریب 80 درصد سرمایه گذاری های مربوط به  این بخش است و امروز شاهد مشارکت بخش خصوصی و نگاه خیراندیشانه به سمت تامین نیازهای نسل جوان در دانشگاه هستیم.
امام جمعه کاشمر نیز طی سخنانی با تقدیر از خیر نیک اندیشی که در مرکز آموزش عالی کاشمر با وقف بخشی از مال خود عمل صالح به جا گذاشته است؛ گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر باید با فرهنگ سازی نیات واقفین را به سمت رفع نیازهای روز جامعه برد.
حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی اظهار داشت: ما مخالف ساخت، مسجد و حسینیه و ... نیستیم اما برای تقویت روح باید جسم هم سالم باشد و وقف در زمینه احداث بناهای ورزشی و توجه به اوقات فراغت جوانان می‌تواند در تقویت مسائل معنوی نسل جوان هم تاثیرگذار باشد .
وی با ابزار خرسندی از ایجاد ارتباط تنگاتنگ مرکز آموزش عالی کاشمر با جامعه افزود: در شرایط فعلی باید تلاش کنیم برخی زیرساختها را برای کمک به معنویت جوانان تغییر دهیم لذا توجه به حوزه ورزش می تواند یکی از این تغییرات ساختاری باشد.
در مرکز آموزش عالی کاشمر بیش از هزار دانشجو دانشجو در شش رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی مشغول تحصیلند.