امروز جمعه 10 فروردين 1403

رقابت سه هزار و 889 نفری کنکوری های امسال در کاشمر

در آزمون سراسری کنکور امسال سه هزار و 889 نفری کنکوری در کاشمر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر با اعلام آمادگی این مرکز برای برگزاری آزمون کنکور سراسری 1401 در شهرستان کاشمرگفت: آزمون امسال روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه برگزار می‌شود، و  کارت ورود به جلسه آزمون سراسری نیز پنجم تیر ماه منتشر می‌شود.

دکتر هادی معماریان افزود: باجه رفع نقص در شهرستان کاشمر از روز سه شنبه هفتم  تيرماه در محل مرکز آموزش عالي کاشمر فعال است و داوطلبان مي‌توانند  جهت رفع نقص مراجعه نمايند.

وی گفت: صبح پنج شنبه 9 تیرماه هزار و 179 نفر داوطلب شامل 264 داوطلب  گروه ریاضی و 915 داوطلب رشته علوم انسانی  در هفت حوزه امتحانی در آزمون کنکور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

دکتر معماریان با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبین در گروه علوم تجربی هستند که هزار و 577 نفرند و از این تعداد هزار و 14 نفر را زنان تشکیل می دهند و روز دهم تیرماه همزمان با سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ افزود: در گروه زبان‌های خارجی نیز 562 نفر در کنکور امسال در حوزه امتحانی مرکز آموزش عالی کاشمر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: بنا به آمار اعلام شده یک میلیون 176 هزار و 553 داوطلب در کنکور امسال شرکت دارند که از این تعداد 710 هزار و 412 نفر را زنان و الباقی  را مردان تشکیل می دهند.

به گفته او  امسال 417 شهر و بخش در برگزاری کنکور مشارکت دارند و 598 حوزه اصلی در داخل و 17 حوزه در خارج کشور و دوهزار و 911 حوزه فرعی جهت برگزاری آزمون کنکور در نظر گرفته شده است.

دسته مطلب: