امروز پنجشنبه 9 فروردين 1403

دیدار رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های ترشیز با دانشجویان خوابگاهی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، دکترهادی معماریان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای ترشیز، دکتر مازنی مدیر دانشجویی مرکز به مناسبت هفته خوابگاههای دانشجویی، با دانشجویان خوابگاهی دیدار کردند.
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر  دراین دیدار گفت: توجه به نیروی انسانی سرمایه آفرین است.
دکتر معماریان  با اشاره به ضرورت امید آفرینی در نسل جوان در ایام پساکرونا گفت: ما به زیست بوم جدیدی در حوزه مسائل آموزشی دراین ایام نیاز داریم و باید بتوانیم با وجود اثرات و تبعات کرونا تلاش کنیم دانشجویان و نسل جوان به عنوان  نیروی انسانی جوامع مهمترین سرمایه‌ها محسوب می‌شوند که باید به این گنجینه ارزشمند توجه  بیشتری صورت گیرد زیرا در نبود سرمایه‌های دیگرهم نیروی انسانی می‌تواند سرمایه آفرینی و ارزش آفرینی کند.
وی در این دیدار که به مناسبت هفته خوابگاههای دانشجویی برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت دوران جوانی و محیط های دانشجویی گفت: دانشجوی نسل امروز برای رشد و بالندگی نیاز به پشتکار دارد و در این مسیر باید مراقب تردیدها، توقف‌ها و رکود‌ها باشد. 
معماریان با تاکید براینکه داشتن اراده و دوراندیشی، مسیر پیروزی را هموارتر می‌کند؛ گفت: آرمان خواهی را مهم‌ترين فريضه دانشجويي عنوان کرد .
وی گفت: آرمانخواهی نقطه مقابل واقع‌گرايی نيست بلكه مخالف محافظه‌كاری است.
وی با اشاره به مهارت‌های مورد نیاز دوران دانشجویی، اظهار داشت: حضور در دانشگاه فرصتی برای کسب مهارت‌های آکادمیک، مشارکت در فعالیت‌های فوق برنامه و رشد شخصی  است و هر دانشجویی در این زمینه تلاش کند  ضمن آن که موفقیت‌های شخصی‌ اش بیشتر می‌شود،جامعه  را به سمت بالندگی بیشترسوق می دهد .
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ترشیز نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به این که دانشجوی جوان، مرکز دنیاست و کشوری که دانشجوی جوان دارد و رشد را تجربه نکند، مرکز خود را گم کرده است؛ گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر کشور به  تخصص و تعهد جوانان نیازمند است تا مسیر پر پیچ و خم تعالی با همت و غیرت نخبگان با سرعت بیشتری طی شود . 
حجت الاسلام میثم خزائی با اشاره به این حدیث از پیامبر که فرمودند؛ "هر کس راهی را در پیش گیرد که در آن دانشی جوید، خداوند او را به راهی که به سوی بهشت است خواهد برد؛گفت: اسلام مجموعه ای از آموزه های وحیانی الهی است که مسیر کمال یابی انسان را تبیین می کند.
وی با اشاره به لزوم کسب مهارتهای زندگی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در دوران دانشجویی گفت:  آموزه های معرفتی و دستوری اسلام ضمن ایجاد معرفت و شناخت کامل و جامع از هستی، راههای رسیدن به کمال مطلق را نشان می‌دهد.
وی با بیان  این که تعالی شخص می‌تواند تعالی دهنده اجتماع و تعالی اجتماع می‌تواند فرد را به تعالی دنیوی و اخروی رهنمون سازد ؛گفت: این دو در کنار یکدیگر می‌توانند جامعه جهانی مبتنی بر ارزش‌های زیستی را ایجاد نمایند.
حجت الاسلام خزایی افزود: سبک زندگی اسلامی‌ ـ ایرانی نیازمند تبیین و نهادینه سازی در اذهان و قلوب  مردم به ویژه نسل جوان و دانشجوست.