امروز پنجشنبه 30 فروردين 1403

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد: مرکز آموزش عالی کاشمر راه درستی در راستای تحقق اهداف عالی وزارت علوم پیش گرفته است

در دیدار هیات رئیسه و شورای راهبردی مرکز آموزش عالی کاشمر با دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر هیأت امنای دانشگاه های استان مطرح شد:
مرکز آموزش عالی کاشمر راه درستی در راستای تحقق اهداف عالی وزارت علوم پیش گرفته است
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در دیدار با هییت رئیسه مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: این‌مجموعه راه درستی در راستای اهداف وزارت علوم در پیش گرفته است.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر دکتر محمد کافی
ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده، خواستار ادامه این فعالیت ها جهت رسیدن مرکز به استانداردهای مدنظر وزارت عتف شد.
وی همچنین ضمن تاکید بر جلوگیری از توسعه لجام گسیخته آموزش عالی، خواهان تمرکز مرکز آموزش عالی کاشمر بر ماموریت های محلی و منطقه ای خود شد و بیان نمود: توسعه رشته های جدید باید منطبق بر نیازهای منطقه و ماموریت راهبردی مرکز باشد.
دکتر کافی بر لزوم تبعیت از سیاست های وزارت عتف تاکید و ابراز امیدواری کرد: در آینده مرکز آموزش عالی کاشمر بتواند بعنوان یک بازوی توانمند برخی از وظایف دانشگاه فردوسی در حوزه های ماموریت راهبردی مرکز (آب، کشاورزی و محیط زیست در خشک بوم با محوریت توسعه پایدار) را در منطقه به انجام رساند.
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز ضمن تشکر از حمایت ها و پشتیبانی های رئیس و مجموعه مدیریتی دانشگاه فردوسی از مرکز آموزش عالی کاشمر، خواهان ادامه این حمایت ها شد و به تشریح گزارش عملکرد خود و مجموعه مدیریتی مرکز در 15 ماهه اخیر پرداخت.
دکتر هادی معماریان مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت رااصلاح ساختار اداری، فرم ها، روال ها، قراردادها و افزایش سطح کیفی نیروها، راه اندازی و فعال سازی گروه نظارت و ارزیابی، آموزش های آزاد و مجازی، کارآفرینی و ارتباط با صنعت و مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی، تجهیز و تخصیص فضای فیزیکی جدید به مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و امضای قرارداد پشتیبانی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد.
وی خاطر نشن نمود: با تملک زمین به مساحت 7 هکتار و انعقاد قرارداد با مهندسین مشاور جهت انجام مطالعات پردیس (تکمیل فاز صفر) همراه با تفاهم نامه با فرمانداری در حق انتفاع 10 ساله از ساختمان موجود، ساخت و تجهیز سالن همایش دکتر مسیح دانشوری و سالن فرهنگی-رفاهی شهاب ترشیزی،راه اندازی و تجهیز مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار، ترکیب بدن و مشاوره ورزشی و آزمایشگاه فیزیک پایه، تدوین سند آمایش به کمک تیم مطالعاتی دانشگاه فردوسی
،فعال سازی کانون های فرهنگی و دانشجویی، ایجاد کانون ها و انجمن های جدید دانشجویی و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مراکز مختلف دولتی، خصوصی و سمن ها از جمله دیگر اقدامات انجام شده در مدت مزبور است.
وی با اشاره به برگزاری بیش از 12 کارگاه آموزشی افزایش مهارت و کارآفرینی برای دانشجویان و برگزاری 6 نشست منطقه ای، یک همایش ملی و یک همایش استانی در مرکز گفت:افزایش جذب دانشجو همراه با جذب اعضای هیات علمی جدید و افزایش سه برابری انتشار مقالات و کتب اعضای هیات علمی و انعقاد قراردادهای پژوهشی با اعضای هیات علمی و تخصیص پژوهانه
،تجهیز و استانداردسازی خوابگاه های دانشجویی استیجاری از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز طی ۱۵ ماه اخیر به شمار می رود.
دکتر معماریان با تأکید بر افزایش انتظارات در جامعه، مسئولین، کارکنان و اعضای هیات علمی از مرکز آموزش عالی کاشمر خواستار ادامه حمایت های دانشگاه مادر استان از مرکز در جهت توسعه زیرساخت ها و افزایش رشته ها منطبق بر ماموریت راهبردی شد.