امروز جمعه 31 فروردين 1403

حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و دانش بنیان از مهم ترین اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این نکته که حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و دانش بنیان از مهم ترین اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، بر ظرفیت سازی جهت افزایش شرکت های دانش بنیان تاکید نمود.
دکتر اسماعیل قادری فر در دیدار با رئیس و اعضای شورای راهبری مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز، طی سخنانی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان یک تسهیلگر در جریان نوآوری در کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آوری که در حوزه‌های مختلف حمایت می کند؛ گفت: مرکز نوآوری ترشیز نیز باید پس از حمایت از صاحبان ایده های خلاق و تشکیل و استقرار هسته های نوآور به دنبال تشکیل شرکتهای دانش بنیان باشد .
وی با اشاره به فعالیت 12 ستاد توسعه فناوری در زیرمجموعه کاری خود، بر توسعه فضای فعلی و تجهیز مرکز نوآوری ترشیز و قرار گرفتن به عنوان مرکز رشد اقماری در منطقه تاکید کرد و گفت: در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت البته مرکز آموزش عالی کاشمر باید در برنامه راهبردی خود به فکر درآمدزایی باشد و از درآمد اختصاصی خود ارتزاق کند از این رو باید پروژه محور کار کند و ثمره کارش به ایجاد شرکتهای دانش بنیان بینجامد.
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز از سال 95 مجوز فعالیت خود را اخذ و زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمرقرار گرفت؛ کفت: درپی مساعدت معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش مسئولان محلی ، این مرکز با در اختيار گرفتن فضایی با زیربنایی بالغ بر 550 مترمربع و تجهیز آن در زمینه ارائه خدمات حمايتى و مشاوره ای، کمک به ايجاد و توسعه حرفه هاى جديد توسط كارآفرينان در قالب واحدهاى نوپاى فعال صاحب ايده در حوزه فناوري هاى پيشرفته و اهداف اقتصادى مبتنى بر دانش و فناورى، زمینه حضور مؤثر و مستقل دانش آموختگان دانشگاه ها و ایده پردازان در صحنه توسعه اقتصادى و فناورانه در سطوح ملى و منطقه ای كشور را با حمایت سایر دستگاه- ها فراهم نموده است.
دکترهادی معماریان افزود: در این مدت در مجموع در حوزه استقرار هسته ها خوب پیش رفتیم به طوری که 9 هسته نوآور در این مدت در مرکز نوآوری ترشیز استقرار یافته اند که در این راستا از ظرفیت نهادهای دیگر نیز استفاده نموده ایم.
وی گفت: در برنامه ۵ ساله بعدی تلاش داریم مرکز آموزش عالی کاشمر را به مجتمع ارتقا دهیم و طی برنامه ۵ ساله دوم دانشگاه شویم و در این راه جهت تامین تجهیزات آزمایشگاهی و حمایتهای دیگر نیازمند همراهی و همکاری سایر سازمان ها و نهادها از جمله معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری می باشیم.
مدیر مرکز نوآروی و شتابدهی ترشیز نیز در این نشست با اشاره به اینکه این مرکز سرعت در حال گسترش فعالیتهای خود است، گفت: با توجه به توانمندی منطقه ترشیز در تولید محصولات متنوع کشاورزی، جاذبه های گردشگری و ... می توان روی توسعه کسب و کارهای کوچک و مداوم در منطقه برنامه ریزی کرد.
دکترمجید عاقل اظهار داشت: با توسعه فضا و حمایت مالی از واحدهای نوآور و تامین مالی جهت برگزاری رویدادهای خلاقانه می توانیم در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خویش و سرعت بخشیدن به پیمودن مسیر توسعه پایدار منطقه اقدام کنیم.
عضو دیگر شورای راهبری مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز نیز در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه منطقه ترشیز تشنه فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز بود؛ گفت: خوشبختانه در حال حاضر با ایجاد فضای استاندارد و تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز و استقرار واحدهای نوآور تلاش می کنیم که در زمنیه ارتقاء نیروی انسانی شهرستان کار کنیم.
صادق طیفوری اظهارداشت: مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک دانشگاه دولتی توانسته با فعالیت های متعدد و متنوع خود به خوبی به عنوان یک مرکز قابل اطمینان در منطقه باشد و با راه اندازی مرکز نوآوری در ذیل این مجموعه زمینه حمایت و هدایت صاحبان ایده های نو، کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی به منظور تجاری سازی ایده ها و پژوهش های دانشگاهی جهت برآوردن نیازهای جامعه فراهم شده است.

دسته مطلب: