امروز پنجشنبه 9 فروردين 1403

حضور نماینده مرکز آموزش عالی کاشمر در گردهمایی مديران بودجه و تشكيلات دانشگاه‌ها مراكز آموزش عالي و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۹ كشور در گناباد

با حضور معاون بودجه وزارت علوم تحقيقات و فناوري و كارشناسان مسوول دفتر بودجه وزارت ،نشست تخصصي مديران بودجه و تشكيلات دانشگاه‌ها مراكز آموزش عالي و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۹ كشور در گناباد برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر در این نشست که اقای طیفوری به عنوان نماینده این مرکز حضور داشت؛ معاون بودجه و تشكيلات وزارت عتف ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع مديران بودجه و تشكيلات دانشگاه‌هاي منطقه ۹ گفت: بازديد از دانشگاه‌هاي مختلف ديد خوبي از دانشگاه‌ها به ما ارائه مي‌دهد.
دكتر فریبا خالقي افزود: با توجه به اهداف پيش روي آموزش عالي بايد تلاش كرد تا از ظرفيت همه دانشگاه‌ها و همچنين منطقه ۹ بهره گرفته شود.
وي گفت:مدل توزيع اعتبارات دانشگاه‌ها تعيين شده است تا بتوان در آينده‌اي نزديك اعتبارات دانشگاه‌ها را به‌صورت علمي و به دور از چانه‌زني‌ها پيگيري نمود.
معاون بودجه وزارت علوم افزود: ما تلاش خود را براي استفاده از منابع دولتي انجام مي‌دهيم اما دانشگاه‌ها بايد تفكر حركت به سمت درآمدهاي اختصاصي را داشته باشند.
وي ابراز داشت: در شرايط كنوني بدون درآمد اختصاصي اهداف دانشگاه تحقق پيدا نمي‌كند.
دكتر خالقي اشاره‌اي به عضويت ايران در بانك توسعه اسلامي كرد و گفت، دريافت تسهيلات از اين بانك مي‌تواند به روند انجام پروژه‌هاي دانشگاهي سرعت بخشد كه البته برخي از دانشگاه‌ها از اين ظرفيت بهره برده‌اند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به نيروي انساني افزود: هيچ تغيير با اهميتي در آموزش عالي اتفاق نخواهد افتاد مگر اينكه به نيروي انساني خود اهميت داده و از نظرات كارشناسي آن‌ها استفاده كند.
گفتنی است؛ در پایان این نشست مديران بودجه منطقه ۹ از پرديس مجتمع بازدید و در جریان پيشرفت پروژه‌هاي عمراني مجتمع اموزش عالی گناباد قرار گرفتند.