امروز پنجشنبه 9 فروردين 1403

حرکت به سوی دانشگاههای نسل سوم و چهارم ضروری است

هادی معماریان چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی با مدیران و مشاوران منتخب کاشمر افزود: مرکز آموزش عالی این شهرستان ماموریت های خود را در راستای توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی تعریف کرده است.

وی اظهار داشت: مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان دانشگاه دولتی در منطقه ترشیز رسالتی فراتر از آموزش دارد و در حوزه کارآفرینی، پژوهش، نوآوری و حل مشکلات جامعه نقش آفرینی می کند.

وی مسئولیت اجتماعی را مکمل مسئولیت اخلاقی و قانونی دانست و گفت: این حوزه از مسئولیت مسلط بر اعمال ماست و بر تاثیرات محیط اطراف حکمفرمایی می کند.

معماریان به ارتباط مسئولیت اجتماعی با توسعه پایدار که از جمله چشم اندازهای مرکز آموزش عالی کاشمر است اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی که اغلب دانشگاهها در زمره دانشگاههای نسل اول باقی مانده اند وزارت علوم تلاش دارد مراکز دانشگاهی به سوی دانشگاههای نسل سوم و چهارم حرکت کنند.

وی اظهار داشت: تلاش داریم در راستای تربیت و پرورش دانشجویانی با مسئولیت اجتماعی و مساعدت دانشگاهیان در حل مسائل جامعه ماموریت‌ های راهبردی برای مرکز آموزش عالی  کاشمر تعریف کنیم.

وی گفت: طی یک سال اخیر سند آمایش راهبردی این مرکز تدوین شده و در ماه های اخیر اجرای سند توسعه راهبردی این مرکز با کمک مشاورانی از دانشگاههای سطح یک کشور آغاز شده تا بتوانیم نقش خود را در توسعه پایدار ایفا نماییم.

معماریان افزود: به دنبال این هستیم که به جوانان مهارتهای کلیدی در رشته تخصصی آنان آموزش دهیم و در این راستا ضمن جذب هیات علمی جدید، تامین امکانات، تجهیزات و برگزاری کارگاههای آموزشی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسات و دستگاههای مختلف به سوی افزایش کیفیت آموزش حرکت کرده ایم. 

مرکز آموزش عالی کاشمر دارای حدود ۸۰۰  دانشجو در ۶ رشته مقطع کارشناسی است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دسته مطلب: