امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛ سمینار تقویت حافظه و تندخوانی در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد

به همت کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی مرکز آموزش عالی کاشمر ،سمینار "تقویت حافظه و تندخوانی" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر در این سمینار که در محل سالن همایش مسیح دانشوری این مجموعه دانشگاهی برگزار شد، مربی دوره تندخوانی و تقویت حافظه در خصوص قوی ترین روش مطالعه اصولی، رفع فراموشی، تکنیک محاسبات سریع ، افزایش تمرکز  به بیان مطالبی پرداخت.

مهران یوسفی  در پاسخ به این پرسش که چطور درست و به بهترین وجه ممکن مطالعه کنیم؟ به ضرورت آشنایی با عملکرد مغز  پرداخت و گفت:مغز قدیم، برای جلوگیری از یادگیری جدید  سه کارانجام می دهد: غر می زند، پرخاش میکند یا فریز می‌شود  به عنوان مثال: هر جا خجالت کشیدید و اعتراض خود را بیان نکردید یعنی مغز قدیم فریز شده است؛ لذا هر وقت مغز قدیم فعال باشد چیزی یاد نمی گیریم.

یوسفی در ادامه به ساعت یادگیری مغز اشاره کرد و گفت: مغز به صورت خودکار در 20 دقیقه اول عالی عمل می کند و بعد از آن غر می زند لذا راهکار کاربردی برای عالی بودن همیشگی مغز این است که بعد از هر 20 دقیقه و قبل از اینکه به مرحله غر زدن برسد یکی از میانجی های عصبی را افزایش دهیم.

مدرس سمینار تند خوانی و تقویت حافظه افزود: با توجه به این که هر تغییری سبب تازه‌سازی مغز می شود؛ اگر پس از 20دقیقه یادگیری، بلند شوید و  یا بنشینید و یا آب بخورید دوپامین ترشح شده و منجر به تازه سازی مغز می شود.

وی با بیان اینکه اگر یک مهارت جدید را 17 روز متوالی انجام دهید  برابر با صفر است اما روز هجدهم برابر با 1بار ،روز نوزدهم برابر با دو بار، روز بیستم برابر با 3 بار و و روز بیست و یکم برابر با 21 بار انجام دادن است از این رو برای نهادینه کردن هر کار جدید باید 21 روز سر یک ساعت مشخص آن کار رو انجام داد.