امروز جمعه 10 فروردين 1403

برگزاری کارگاه آموزشی "اصول موفقیت در کسب و کارهای حوزه علوم ورزشی "

 در آستانه هفته پژوهش کارگاه آموزشی "اصول موفقیت در کسب و کارهای حوزه علوم ورزشی " به صورت مجازی توسط مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و با همت گروه آموزشی علوم ورزشی مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر استاد حسین فرزانه، مدرس این کارگاه طی سخنانی با اشاره به این که رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی یک رشته بین رشته ای و مبتنی بر مهارت است گفت: ما نتوانسته ایم جایگاه ورزش و تربیت بدنی را درست تبیین کنیم.

وی افزود: ما نتوانستیم جایگاه خوبی برای این رشته نه به لحاظ وضعیت درمانگری آن ایجاد کنیم و  نه  نظام ورزشی خاصی داریم  لذا  ایراداتی وجود دارد  و امروزه با دانشجویان و فارغ التحصیلان بسیار زیادی مواجه می شویم که دچار سردرگمی٬بی هدفی و نگرانی نسبت به شرایط فعلی وحتی آینده شغلی خود هستند.

وی افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان  رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی  نیز در این مورد مستثنی نیستنداما ما معتقدیم که رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی یکی از بهترین رشته های دانشگاهی از نظر بازار کار می باشدولی متاسفانه به دلیل بی توجهی و عدم شناخت درست و کافی نسبت به یک سری مسائل و همچنین توجه بیش از حد به مواردی که تاثیر آنچنانی در آینده شغلی ندارد٬باعث شده که امروز ما شاهد افزایش نرخ بیکاری و یا کار در حوزه های غیر مرتبط در بین فارغ التحصیلان علوم ورزشی باشیم.

وی با اشاره به مشکلات متعدد بیکاری و دوران بعد از فراغت از تحصیل  گفت:  فارغ التحصیلان  این رشته به دنبال ادامه تحصیل و پژوهش و اموزش و استخدام و ... هستند اما گر مهارتی نداشته باشید یافتن کسب و کار سخت است لذا بایددر دوران تحصیل ضمن توجه برمسائل تئوری در حوزه عملی و مهارتی هم بکوشند.

گفتنی است؛ در پایان این کارگاه آموزشی به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.