امروز سه شنبه 4 ارديبهشت 1403

باید با انجام مطلوب وظایف، دین خود را به شهدا ادا کنیم

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: باید با انجام  مطلوب وظایف‌مان در قبال جامعه در هر مسند و منصبی که هستیم، دین خود را به شهدا ادا کنیم.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر هادی معماریان روز دوشنبه در  مراسم "بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت شهید امین الله اصغری"و اولین سالگرد شهادت سردار شهید حجازی و گرامیداشت یاد وخاطره 48هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور خانواده شهید اصغری و روایتگری  همرزمان شهید در مرکز آموزش عالی کاشمر  همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل سالن همایش مسیح دانشوری مرکز آموزش عالی کاشمر و به همت پایگاه بسج دانشجویی شهید امین الله اصغری برگزار شد؛  طی سخنانی با اشاره به این که شهدا با از خود گذشتگی و نثار جان شان برای ما آرامش و آسایش امروز را به ارمغان آوردند گفت: بزرگداشت شهدا و عمل به وصایای آنان، احساس مسئولیت در قبال خون آنان و  فرصتی برای یادآوری راز جاری ماندن شهداست.
وی با بیان اینکه باید تکریم شهدا و خانواده‌های معظم آنان، تداوم یابد؛ افزود: وظیفه ماست که امروز در مجموعه هایی از جمله دانشگاه که با نسل جوان در ارتباط است در راستای گسترش و تعمیق ارزش‌های اسلامی، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تعالی و بالندگی جامعه انسانی در کنار فعالیتهای علمی و پژوهشی تلاش شود .
وی ابراز کرد : از آنجا که شهدا ناظر اعمال ما هستند با عروج شان، رسالتی از جنس بصیرت، تلاش  و جهاد و ایثار را بر دوش ما باقی گذاشته اند و هر کدام از افراد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند باید برای استقلال، آزادی و حیات عزّتمندانه  در این کشور و ملّت بکوشند.
 سرهنگ مهدی طارم نیز از روایان دوران دفاع مقدس و همرزم شهید طی سخنانی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند:«فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.» گفت: راز متفاوت بودن شهدای ما با کشته شدگان جنک در دنیا این است که شهدای  ما به جز هدف دفاع از مرزهای جغرافیایی و مباحث ناسیونالیستی، از مرزهای عقیده و ایثار هم دفاع کردند. 
وی افزود: ما امروز با یادآوری رشادتهای شهدا و رزمندگان و جانبازان  می توانیم از مشسلات کشور گره گشایی کنیم. 
سرهنگ طارم   با اشاره به نمونه هایی از مدیریت امام خمینی در دوران جنگ و اعتماد ایشان به مردم و رزمندگان و نیروهای داخلی گفت: امروز تکلیف ما، حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های ولایت ،تعالی معنوی و علمی، مقابله با جلوه‌های جنگ نرم و دفاع از دستاورد‌های خون شهداست .
 در این مراسم ضمن قرائت بخش هایی از وصیت نامه شهید امین ا... اصغری، از مادر این شهید تجلیل شد .
شهيد امين الله اصغرى اوايل تابستان سال 1347 در روستاى قوژد از توابع شهرستان كاشمر به دنيا آمد و دانشجوی نخبه رشته مهندسی مکانیک بود  او در دو نوبت به جبهه اعزام شد. نوبت اول از طرف جهاد دانشگاهى مشهد به مدت سه ماه به پايگاه شهيد بهشتى اهواز و نوبت دوم به منطقه فاو اعزام گرديد و در منطقه عملياتى فاو و در 29 فروردین سال 67 به شهادت رسید.