امروز جمعه 31 فروردين 1403

بازدید ارزیاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز

مشاور مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در معیت معاونت پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان رضوی از مرکزنوآوری و شتابدهی ترشیز وابسته به مرکز آموزش عالی کاشمربازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، در راستای ارزیابی فعالیت مراکز نوآوری و شتابدهی ترشیز ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلسه ارزیابی و تحلیل اقدامات مرکز ملی نوآوری و شتابدهی ترشیز با حضور دکتر فریدون صادقی ارزیاب ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر امینی معاونت پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، خانم مهندس خنده رو کارشناس مسئول خدمات فناوری پارک علم و فناوری خراسان، دکتر میثم عابدین پور معاون پژوهشی مرکز آموزش عالی کاشمر و دکتر عاقل مدیر مرکز نوآوری ترشیز برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر عاقل، گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در مرکز نوآوری شامل: بهسازی و نوسازی ساختمان مرکز، تجهیز ساختمان به امکانات مورد نیاز تیم های نوآور، روند پذیرش و اجرایی شدن طرح‌های استارت آپی و واحدهای فناور، فرآیندهای منتورینگ و شتابدهی، تخصیص بودجه، جلب سرمایه، آموزش‌های تخصصی، شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های تخصصی، تبلیغات و بازاریابی و... ارائه داد.
سپس نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن مثبت ارزیابی کردن گزارش های ارائه شده، پیشنهادات و راهکارهای اصلاحی و بهینه جهت ارتقاء فعالیت‌های مرکز نوآوری را بیان نمود.
مواردی از قبیل حمایت مالی و معنوی از تیم‌های نوآور مستقر در مرکز در فازهای بعدی، بهره‌گیری از صندوق های حمایتی توسعه نوآوری، برگزاری رویدادهای تخصصی با مشورت از شبکه شتابدهنده های تخصصی موجود جهت جذب سرمایه، توسعه اکوسیستم فناوری‌ از طریق ایجاد کارگروه‌های تخصصی ذیل ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، ایجاد میزهای خدمت تخصصی، تبدیل واحدها و هسته‌های فناور به شرکت‌های خلاق و نوآور به عنوان بخشی از اقدامات پیشنهادی در این جلسه مطرح شد.
در پایان این جلسه، ناظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن بازدید از فضاهای موجود در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با تیم های نوآور مستقر در این مرکز گفتگو پرداخت و در جریان مشکلات و دغدغه های پیش روی تیم ها قرار گرفت و پیشنهادات و توصیه های لازم را به آنان ارائه داد.

دسته مطلب: