امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

اولین وقف علم و فناوری برای مرکز آموزش عالی کاشمر

اولین وقف علم و فناوری در مرکز آموزش عالی کاشمر به ارزش یک و نیم میلیارد ريال توسط خیرمحترم فرهنگی و نیک اندیش آقای محمدرضا ژیانی صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر در جلسه جذب حمایت مالی خیرین،رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: در شرایط فعلی بهترین راه هدایت جامعه و توسعه اشتغال، گسترش علم و فناوری و مهارت آموزی است.
وی بیان داشت:با توجه به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به عنوان یک مدرسه کسب و کار که می تواند افراد صاحب ایده را هدایت کند تا با ارائه مشاوره های لازم از یک هسته نوآور به یک واحد فن آور تبدیل شده و در زمینه تجاری سازی و برندینگ و مارکتینگ نیز برای آنها برنامه دارد، می توان با سرمایه گذاری روی جوانان که از افکار پیشرفته و به روز بهره‌مند هستند؛ موقوفات جدید را به سوی فناوری و حمایت از ایده های نو هدایت کنیم.
وی با تاکید بر نیاز جامعه به علم و دانش به ویژه تکنولوژی و فناوری، بیان کرد که ضرورت دارد متولیان وقف به این امر نیز ورود یابند و در عین حال از نگاه خیراندیشانه آقای ژیانی که با اهدای مبلغ یک و نیم میلیارد ريال به بهترین وجه ممکن در زمینه وقف درحوزه علم و فناوری ورود کرده اند تقدیر نمود.
دکتر معماریان اظهار داشت: در یکی دو سال اخیرفعالیتهای چشمگیری در زمینه توسعه فضاهای مورد نیاز دانشجویان انجام شده اما لزوم توسعه فضاهای بیشتر برای ارائه خدمات به دانشجویان احساس می شود.
معماریان با اشاره به فضای آموزشی 13 کلاسه قابل استفاده در مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: در شرایط فعلی بودجه ای کشور، پروژه احداث مرکز تندرستی و باشگاه ورزشی را براساس طرح جامع مرکز آموزش عالی کاشمر اجرایی کردیم و امیدواریم با حمایت خیرین نسبت به تکمیل فضا و تامین تجهیزات آزمایشگاهی و باشگاهی بتوانیم در حوزه های مختلف علاوه بر ارائه خدمت به دانشجویان و آحاد جامعه در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه به خوبی عمل کنیم.
وی افزود: زمین جدید مرکز نیز در انتهای بلوار تعاون به مساحت 7 هکتار وجود دارد که می توان با حمایت خیرین و تخصیص اعتبار دولتی پردیس بزرگی برای دانشگاه احداث نمود.
وی اظهار داشت: تمام هم و غم ما در انجام فعالیتهای مرکز این است که زمینه عدالت آموزشی و آموزش رایگان را فراهم آوریم که در این راستا ورود خیرین باعث خیر و برکت خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه وقف علم و فناوری، ستاد خیرین در وزات علوم فعال شده و با توجه به اینکه بودجه های دولتی برای توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی عملا وجود ندارد، این ستاد در صدد شناسایی خیرین هست.
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار داشت: در حوزه وقف علم و فناوری در آموزش عالی کاشمر متاسفانه تا کنون توفیقات زیادی نداشته ایم، هرچند در حوزه آموزش و پرورش و سلامت فضاهای خوبی ایجاد شده لذا به جرات می توان گفت اعطای کمک مالی آقای ژیانی اولین فعالیت نیک اندیشانه خیرین در حوزه وقف علم و فناوری در آموزش عالی کاشمر است که باعث افتخار خواهد بود و با اطلاع رسانی این مساعدت به وزارتخانه، مراسمی برای تقدیر از ایشان برگزار می شود و امیدواریم این حرکت خداپسندانه باعث شود تا سایرخیرینی که در حوزه وقف علم و فناوری کمتر ورود کرده اند در این حوزه هم انگیزه های لازم را پیدا کنند.
مدیر گروه تربیت بدنی و کارشناس امور فوق برنامه مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این نشست با اشاره به فعالیتهای گسترده ای که در حوزه تربیت بدنی و ورزش و احداث فضاهای مختلف صورت گرفته گفت: خوشبختانه پارسال با پیگیری های بسیار مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار -ترکیب بدن و مشاوره ورزشی مرکز آموزش عالی کاشمردر این واحددانشگاهی راه اندازی شد و توانسته در این مدت به همه بخش های جامعه خدمات بدهد هرچند جا دارد بیشتر تجهیز گردد.
ایشان افزود: مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار - ترکیب بدن و مشاوره ورزشی مرکز آموزش عالی کاشمر با استفاده از توانمندی های آزمایشگاهی این مرکز دانشگاهی، تحت نظارت و مشاوره اساتید دانشگاه و متخصصین علوم ورزشی طراحی و راه اندازی شده تا ضمن رصد وضعیت تندرستی و سلامتی افراد، مشاوره های صحیح را جهت حفظ و ارتقا آن ارائه نماید که علاوه بردانشجویان آحاد جامعه می توانند از خدمات این مرکز بهره ببرند.
وی اظهار داشت؛ پایش سلامت دانشجویان، دانش آموزان و کلیه اقشار جامعه، اندازه گیری و ارزیابی ترکیب بدن، ارائه توصیه های لازم جهت کنترل وزن و ارائه برنامه های تمرینی متناسب با شرایط جسمانی، سن و جنس، ارزیابی های ساختار قامتی و اسکلتی و شناسایی و رفع ناهنجاری های اسکلتی با ارائه برنامه تمريني مناسب در این مرکز انجام می شود.
در این نشست فرهنگی خیر آقای ژیانی نیز با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه وقف علم و فناوری ابراز امیدواری نمود؛ کمک مالی ایشان بتواند نتیجه بخش باشد.
وی با اعتقاد به این که انسان از خاک است و به خاک خواهد رفت؛ گفت: ترجیح دادم با نگاهی ایثارگرانه و معطوف به ارزش‌های والای انسانی و اسلامی بخشی از مال خود را از مالکیت خود خارج کنم که این کاری دشواری نبود زیرا مطمئنم آنچه باقی می ماند یاد و نام نیک از آدمی است.
گفتنی است؛ این فرهنگی نیک اندیش مبلغ یک و نیم میلیارد ريال در حوزه علم و فناوری در مرکز آموزش عالی کاشمر وقف نمود.
 
دسته مطلب: