امروز سه شنبه 29 اسفند 1402

اولویت های مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز برای تحقق شعار "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز اولویت های مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز برای تحقق شعار سال 1400 و اجرای عملی بیانات رهبر معظم انقلاب در ایام نوروز تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی ‌کاشمر دکتر مجید عاقل، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به تشریح اولویت‌های این مرکز، برای تحقق شعار سال 1400 و اجرای عملی بیانات رهبر معظم انقلاب در ایام نوروز پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ‎سال ۱۴۰۰ از سوی  رهبر معظم انقلاب با عنوان ‏‏"تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" ‎نامگذاری شد؛ گفت:  برای چهارمین سال پیاپی عالی‌ترین مقام کشور بر حمایت از تولید داخلی تاکید و چراغ راه مسئولان ‏را روشن نموده‌اند؛ تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی از سال‌های گذشته ‏آغاز شده که این مهم جز از مسیر حمایت و تقویت تولید داخلی نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال مي تواند بسترساز تحول منطقه ترشیز باشد؛ اظهار داشت: مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با هدف توسعه زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی درصدد است ایده های نوآور و خلاق را با ایجاد بستری مناسب، مورد حمايت قرار داده و تعریف جدیدی از کسب و کار را به منطقه تزریق نماید.

وی با اشاره به استقرار 10 تیم نوآور در این مرکز طی مدت کوتاه فعالیت این مرکز، گفت: جاده کارآفرینی در روزهای نخست مسیری سنگلاخ و پر پیچ و خم به نظر می رسد  اما امروز به نقطه ای رسیدیم که برخی از جوانان خلاق و نوآور با اراده در این جاده هموارشده قرار دارند و بدون شک در راستای  فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز، بازیگران گوناگونی در این زیست بوم نقش آفرینی می کنند.  جوانان نوآور، خلاق و پرانرژی در این مرکز حضوری پررنگ دارند و  آنها دغدغه‌مند با ایده های خود در این مرکز فعالیت می کنند  تا منطقه ترشیز را در مسیر شکوفایی و رونق تولید قرار دهند و ما امیدواریم با رفع موانع پیش روی آنها و پشتیبانی و حمایت از افراد خلاق و ایده پرداز جهش تولید و رونق کسب و کارها را شاهد باشیم .

وی افزود: اولویت ما در سال 1400 شناسایی صاحبان  ایده های خلاق و همچنين شناسايي نيازها و خلاهاي بخش صنعت، ارائه مشاوره به آنها و ارتباط بين دانش و صنعت، حمایت و پشتیبانی از فعالان حوزه فناوری و نوآوری، ترسیم رهبرد توسعه منطقه با استفاده از نخبگان ، فعالیت پرتوان زیست بوم فناوری و نوآوری با حمایت از کسب و کارهای نوپاست.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوان با تدوین طرح‌های حمایتی و مشوق ها در قالب پشتیبانی از صاحبان ایده های خلاق، زمینه توسعه واعتلای منطقه ترشیز را با همياري و هم افزايي ساير نهادها و سازمان هاي مرتبط، بيش از پيش فراهم آوریم.

دسته مطلب: