امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

اطلاعیه شماره دو نحوه از سرگیری آموزش حضوری در مرکز آموزش عالی کاشمر

ضمن تبریک مجدد سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، و با آرزوی سلامتی، به استحضار دانشجویان محترم می‌رساند که با عنایت به تاکیدات مختلف مبنی بر عبور از بحران کرونا و ضرورت بازگشایی حضوری آموزش در دانشگاه‌ها، و مطابق با برنامه بازگشایی حضوری مرکز آموزش عالی مصوب در شورای مدیریت آموزش عالی استان خراسان رضوی، تمامی فعالیتهای آموزشی در مرکز آموزش عالی کاشمر، به شرح و توضیحات ذیل در سال 1401 به صورت تدریجی، حضوری برگزار می‌گردد. لذا ضروری است دانشجویان محترم ضمن توجه جدی به توضیحات ذیل، و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و نیز تزریق دز سوم واکسن کرونا، مطابق با برنامه اعلام شده، در دانشگاه حضور یابند. در این خصوص موارد ذیل حائز اهمیت دارد:
1 ـ نحوه آموزش حضوری، مطابق با برنامه مصوب مرکز آموزش عالی کاشمر در شورای مدیریت آموزش عالی استان، به صورت تدریجی و متناوب و با اولویت دروس عملی و سپس دروس تخصصی تئوری ودر نهایت امتحانات پایان نیمسال خواهد بود. 
2 ـ تمامی امتحانات پایان نمیسال جاری، به صورت کاملاً حضوری است.
3 ـ از اردیبهشت‌ماه 1401، دروس عملی رشته‌‌های تحصیلی علوم ورزشی و علوم و مهندسی آب و علوم کامپیوتر، مطابق با برنامه اعلامی از سوی مدیران گروه‌ها که متعاقباً اعلام می‌شود، به صورت حضوری برگزار می‌گردد.
4 ـ از نیمه دوم خرداد ماه 1401، دروس تئوری تخصصی (نظری) در تمامی رشته‌های تحصیلی مرکز، به صورت نوبتی و به تفکیک هر رشته، به صورت حضوری برگزار می‌گردد.
4 ـ بازه برگزاری امتحانات، طولانی‌تر از نیمسال‌های قبلی بوده، به نحوی که برگزاری حضوری دروس نظری به بازه امتحانات پایانی نیمسال، متصل خواهد شد.
5 ـ در زمان برگزاری حضوری دروس نظری و امتحانات (که برای هر رشته تحصیلی به صورت یکجا خواهد بود)، استفاده از خوابگاه برای تمامی دانشجویان فراهم است و با عنایت به مدت زمان محدود حضور، نیازی به تامین مسکن توسط دانشجویان نبوده و اسکان تمامی دانشجویان رشته‌های تحصیلی فراخوان شده، در مدت مذکور (که سه الی چهار هفته است)، در خوابگاه‌های دانشجویی همراه با امکانات رفاهی و تغذیه و ... خواهد بود. مجدد تاکید و توصیه می‌گردد، دانشجویان گرامی برای حضور در دانشگاه در بازه زمانی مذکور، برای مسکن هیچ اقدامی انجام ندهند و از خوابگاه برای این مدت محدود استفاده نمایند.
6 ـ برگزاری نیمسال اول تحصیلی 1402-1401 (مهرماه)، به صورت کاملاً حضوری خواهد بود. دانشجویان محترم تابستان پیش رو را جهت درخواست خوابگاه دانشجویی و یا تامین مسکن دانشجویی، فرصت دارند.
7 ـ جزئیات برنامه‌های آموزش حضوری اعلامی فوق، متعاقباً توسط مدیران محترم گروه‌های آموزشی و با رعایت فاصله زمانی مناسب (حداقل دو هفته‌ای) به دانشجویان مربوطه اعلام خواهد شد.
8 ـ به منظور کاهش هرچه بیشتر دغدغه‌مندی‌های دانشجویان و خانواده گرامی ایشان، تا اعلام قطعی جزییات آموزش حضوری، از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری نمایید. تاکید می‌شود، تا آغاز آموزش حضوری، کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی تداوم می‌یابد.
9 ـ  طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و جهت حفظ سلامت دانشجویان، امکان حضور در کلاسهای حضوری و خوابگاه، صرفاً برای دانشجویانی فراهم است که هر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده باشند. داشتن کارت واکسیناسیون برای حضور و استفاده از فضاهای دانشگاه اعم از خوابگاه و ساختمانهای آموزشی و مرکزی، ضروری است.
10 ـ مرکز آموزش عالی کاشمر همچون سایر دانشگاه‌های کشور تابع مصوبات و ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در صورت هرگونه ابلاغیه جدید در خصوص نحوه آموزش در دانشگاه، ابلاغیه جدید اطلاع رسانی خواهد شد. ضمن اینکه اجرای تمامی برنامه‌های اعلامی، تابع شرایط کرونایی شهرستان است.