امروز پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

استقرار یک هسته نوآور برای مقابله ویروس کرونا در مرکز نوآوری کاشمر

مدیر مرکز نوآوری ترشیز گفت: در راستای اجرای مصوبات کارگروه علم و فناوری ستاد مقابله با کرونای کشور، یک هسته نوآور با طرح "دستگاه پوست گیر سایشی دانه گیاه کینوا" در مرکز نوآوری کاشمر استقرار یافت.
مجید عاقل در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار داشت: این اقدام به منظور حمایت ازکسب وکارهای نوپا، هسته‎های نوآور و دانش بنیان و برای مقابله با شیوع کویید-19(کرونا ویروس) صورت گرفته است.
وی مطرح کرد: با توجه به غنای دانه گیاه کینوا در مقایسه با سایر غلات و نیز تاثیر مثبت آن بر سیستم ایمنی بدن و از سویی اهمیت فرآوری دانه گیاه کینوا در قالب طرح "دستگاه پوست گیر سایشی دانه گیاه کینوا" در راستای اجرای مصوبات کارگروه علم و فناوری ستاد مقابله با کرونای کشور، درخواست استقرار این طرح در
شورای راهبری مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به قید فوریت مطرح و با استقرار این طرح در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز موافقت شد.
مدیر مرکز نوآوری ترشیز با اشاره به خصوصیات دانه گیاه کینوا عنوان کرد: به خاطر عدم وجود "گلوتن" در گیاه کینوا و در نتیجه هضم ساده آن برای افراد مسن که بیشترین آمار میزبانی کرونا ویروس را در آنها شاهد هستیم و نیز وجود میزان قابل توجه ویتامینB، ویتامین E، آهن و منیزیم در مقایسه با انواع غلات، این ماده غذایی می‎تواند به سیستم ایمنی بدن کمک زیادی نموده و مکمل و جایگزین مناسبی برای خانواده‌ها جهت مقابله با بیماری‌ها و ویروس‌هایی نظیر کروناویروس باشد.
وی مطرح کرد: "فولات" یک ویتامین طبیعی برای بدن است که موجب استفاده بهینه از آهن و ویتامین  B12، و در نتیجه موجب جلوگیری از بروز کم خونی در بدن می‌گردد که در این زمینه نیز مصرف به موقع و به میزان کافی از محصولاتی نظیر کینوا که سرشار از فولات هستند توصیه می‎گردد.

 

دسته مطلب: