امروز جمعه 31 فروردين 1403

استقبال دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر از اردوی راهیان نور

پس از یکی دوسال عدم اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال با کاهش این بیماری در کشور، شاهد استقبال دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر برای حضور در اردوی راهیان نور هستیم. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، امسال برای اولین بار حضور حداکثری دانشجویان جهت اردوی راهیان نور صورت گرفته و ۳۱ نفر در روز ۲۱ بهمن ماه، بعد نماز جمعه با بدرقه پرشور مسئولین شهرستان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند. لازم به یادآوری است؛ اردوهای راهیان نور براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، یکی از جدی‌ترین فضاها برای پیش‌روی انقلاب اسلامی است و در این اردوها به بسیاری از سوالات جوانانی که انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند؛ پاسخ داده می‌شود. گفتنی است؛ تبیین رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان جنگ تحمیلی را از اهداف اصلی اردو‌های راهیان نور است که در این اردو حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان و شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی پیش‌بینی شده است.

اجرای برنامه های متنوع به مناسبت دهه مبارک فجر به همت امور فرهنگی مرکزآموزش عالی کاشمر

به مناسبت  فرارسیدن دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همت امور فرهنگی – اجتماعی مرکز آموزش عالی کاشمر ،برنامه های متنوعی در این مجموعه دانشگاهی اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و اموروبین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر، برنامه های دهه مبارک فجر امسال در این مجموعه دانشگاهی با محوریت دستاوردهای گام اول انقلاب و انتظارات پیش رو در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می شود.

برگزاری کارگاه "بررسی راهکار برای حل تعارضات حضور زنان در عرصه های اجتماعی بدون ایجاد خلل در کانون خانواده و مسئولیت های خانوادگی پس از انقلاب 57"، برگزاری نشست های بصیرتی و کرسی های آزاداندیشی با موضوع "اهداف و آرمان ‌های انقلاب " ، دیدار دانشگاهیان با امام جمعه شهرستان، دیدار با خانواده های معزز شهدای گرانقدر انقلاب و شهید مدافع امنیت شهید "براتی"،   اکران فیلم "چ"، برگزاری مراسم بدرقه دانشجویان اعزامی اردوی راهیان نور ،توزیع بیانیه در مراسم راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن، از مهم ترین برنامه های دهه فجر امسال در این مجموعه دانشگاهی است.

گفتنی است؛ همراهی دانشجویان و تشکل های دانشجویی با روحانیت هشیار و تبعیت از رهبری حضرت امام(ره)و پیوستن به صف مبارزات مردمی نشان از درک و آگاهی بالای دانشجویان از روند مبارزات انقلابی داشته؛ به گونه ای که امام راحل در مورد اهمیت اقدامات انقلابی دانشجویان فرمودند:جوانان دانشگاهی بودند که با قیام خود رژیم منحوس پهلوی را به عقب نشاندند و دست مفتخواران را قطع نمودند. (صحیفه نور ،ج 6، ص 189)

 با پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشگاهیان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی لحظه‌ای دست از تلاش برنداشتند و تاثیرگذاری خود در صحنه سیاسی ایران را حفظ کردند.