امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403

ادامه آموزشها به صورت مجازی و الکترونیکی در مرکز آموزش عالی کاشمر

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز آموزش عالی کاشمر ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران، دانشجویان و خانواده های محترم آنان اظهار داشت:
 باتدابیر اندیشیده شده با تداوم فعالیتهای آموزشی به صورت الکترونیکی و‌مجازی در مرکز آموزش عالی کاشمر سامانه آموزش الکترونیک در این مرکز استقرار یافته و با تامین زیرساختهای فیزیکی مورد نیاز به صورت کامل امکان ارائه آموزشهای مجازی با بهترین نحو فراهم خواهد شد.
دکتر میثم عابدین پور در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: این مرکز از تاريخ 12 اسفند، برگزاری كلاس ها به صورت مجازی  (برون خط) را آغاز نمود و
در این راستا در ایام تعطیل نوروز، دو جلسه بصورت مجازی توسط اعضای محترم هیات رییسه در خصوص راهکارهای افزایش کیفیت برگزاری کلاس های مجازی و آموزش از راه دور و همچنین شیوه ادامه نیمسال تحصیلی جاری بر اساس مفاد بخشنامه های آموزشی وزارت علومُ، تحقیقات و فناوری صورت گرفت.
وی با اشاره به برگزاری جلسه ای  در روز شنبه ۱۶ فروردین ماه امسال با حضور اعضای محترم هیات رییسه و آموزش جهت نحوه اجرای تصمیمات اتخاذ شده و تدوین شیوه نامه اجرایی بخشنامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دراین جلسه درخصوص چگونگی اجرای مفاد بخشنامه مذکور و برنامه کلاس های جدید مجازی (برخط و برون خط) توسط اساتید محترم تصمیم گیری و به اطلاع دانشجویان محترم خواهد رسید. وی افزود:دانشجویان می توانند نکات و پرسش های مربوط به دروس خود را از طریق مدیر گروه مربوط و سوالات آموزشی را از کارشناسان آموزشی مطرح نموده و پاسخ های لازم را دریافت نمایند.  
 عابدین پور در خصوص برخی از بندهای بخشنامه آموزشی اظهار داشت: به دانشگاه ها اختیار داده شده در صورت عدم برگزاری جلسات و اتمام یک یا چند درس در نیمسال جارى  به هر دلیل، برگزارى کلاس ها، تا تکمیل طرح درس به تشخیص استاد درس و تأیید گروه آموزشی، اضافه برسقف واحدهاى هر ترم به نیمسال بعدى انتقال یابد؛ همچنین، به دانشجویان اجازه داده شده است که در صورت تمایل یک یا چند درس و حتی نیمسال تحصیلی جاری را بدون احتساب سنوات و شهریه حذف نمایند. این در حالی است که پیش تر دانشجویان فقط مجاز به حذف یک درس غیر عملی، آن هم در بازه زمانی مقرر شده توسط آموزش دانشگاه بودند.  
عابدین پوراظهار داشت: حوزه آموزش مرکز با استعانت از پروردگار منان و حمایت همه جانبه و دلسوزانه ریاست محترم جناب آقای دکتر معماریان و سایر حوزه های دیگر مرکز، همگام با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور نسبت به افزایش کیفی آموزش مجازی اقدام نموده و برنامه های لازم را بر اساس بخشنامه های ابلاغی وزارت عتف اجرا خواهد نمود.
وی ضمن تشکر و قدر دانی از همه استادان و دانشجویان محترم، مشارکت و همیاری بیشتر آنان را جهت اجرای موفق برنامه ها خواستار شد.

دسته مطلب: